arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۴۴۳۹
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۶ - ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰

افزایش درخواست‌ فیلمسازان برای ساخت پروژه‌های سینمایی در هالیوود

در ماه مارس میزان درخواست مجوز برای تولید فیلم در لوکیشن‌های هالیوودی افزایش ۴۵ درصدی داشته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در ماه مارس میزان درخواست مجوز برای تولید فیلم در لوکیشن‌های هالیوودی افزایش ۴۵ درصدی داشته است.

 به نقل از ورایتی، فیلم اِل اِی گزارش داده است که میزان درخواست‌ها در ماه مارس برای مجوز تولیدات در لوکیشن‌ها افزایش چشمگیری داشته و می‌تواند نشانه امیدوار کننده‌ای برای تولیدات سینمایی در هالیوود باشد.

بعد از تعطیلی‌هایی که به دلیل ویروس کرونا ایجاد شد و همینطور تعطیلی داوطلبانه صنعت فیلمسازی در ماه دسامبر و ژانویه، میزان درخواست‌ها برای آغاز تولیدات از ماه فوریه که ۷۷۷ مورد بود تا ماه مارس به ۱۱۲۵ مورد رسیده و افزایش ۴۵ درصدی را به ثبت رسانده است.

رئیس فیلم اِل اِی، پاول آدلی، می‌گوید سرعت بازگشت صنعت فیلمسازی به شرایط عادی راضی کننده است. با وجود افزایش میزان دریافت واکسن، رعایت شیوه نامه‌ها باعث شده که صحنه‌های فیلمبرداری به یکی از امن‌ترین مکان‌های کار در طول همه گیری کرونا تبدیل شود.

تعداد روز‌های فیلمبرداری در سه ماه اول سال ۲۰۲۱، در مقایسه با زمانی مشابه در سال ۲۰۲۰ کاهش داشته است. مجموعاً ۷۰۱۱ روز فیلمبرداری از ژانویه تا مارس کاهش ۳.۳ درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد. البته بیشتر روز‌های فیلمبرداری سال گذشته پیش از همه گیری کرونا بوده است.

با این حال در بخش تلویزیون، میزان روز‌های فیلمبرداری نسبت به سال گذشته با ۳۷۶۶ روز، افزایش ۵۰ درصدی داشته است. بیشترین میزان رشد به سریال‌های تلویزیونی واقع نما با ۹۶ درصد تعلق دارد و تولیدات درام نیز ۶۴ درصد رشد داشته اند.

از برنامه‌هایی که در لس آنجلس در حال فیلمبرداری هستند، می توان به «نسل ها» از شبکه HBO Max »، ۹-۱-۱: ستاره تنها» از شبکه فاکس و «کالین سیاه و سفید» از نتفلیکس اشاره کرد. تریلر مایکل بی به نام «آمبولانس» و نقش آفرینی جیک جیلنهال هم یکی از چندین پروژه‌ای است که در این ایالت تولید می‌شوند. پروژه بدون نام دیوید او راسل با بازی رابرت دنیرو و کریستین بیل، تریلر اکشن مرد خاکستری با بازی رایان گاسلینگ و کریس ایوانز هم در حال فیلمبرداری هستند.

گفتنی است در این بین تولیدات تبلیغاتی با ۹۳۳ روز فیلمبرداری کاهشی ۱۸ درصدی را در مقایسه با سال ۲۰۲۰ داشته اند.

 باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات بینندگان