arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۷۵۸۳۸
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۰۸ - ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱

روسیه: روش تبلیغاتی آمریکا شبیه ماشین تبلیغاتی نازی‌های آلمان به ریاست گوبلز است

«سرگئی ناریشکین» رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه روش های وزارت خارجه آمریکا را با ماشین تبلیغاتی نازی های جنگ جهانی دوم که توسط جوزف گوبلز اداره می شد، مقایسه کرد و می‌گوید که واشنگتن درصدد بی اعتبار کردن سران سیاسی و نظامی روس در نزد افکار جهانیان است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: «سرگئی ناریشکین» رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه روش های وزارت خارجه آمریکا را با ماشین تبلیغاتی نازی های جنگ جهانی دوم که توسط جوزف گوبلز اداره می شد، مقایسه کرد و می‌گوید که واشنگتن درصدد بی اعتبار کردن سران سیاسی و نظامی روس در نزد افکار جهانیان است.

به گزارش رویترز، رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه روز چهارشنبه وزارت خارجه آمریکا یک کمپین پیام رسانی ضد روسیه را در سراسر رسانه های اجتماعی راه اندازی کرده است.

سرگئی ناریشکین، رئیس آژانس اطلاعات خارجی روسیه (SVR) گفت که آمریکا در حال تشویق به انتشار اطلاعات جعلی خصوصا در سرویس پیام‌رسان تلگرام و تلاش برای "بی اعتبار کردن" و "ارائه وجهه ای غیرانسانی" از رهبری سیاسی و نظامی روسیه در انظار مردم خود است.

ناریشکین در بیانیه ای که در وب سایت SVR منتشر شد، گفت: «اقدامات آنها به روش های وزارت آموزش عمومی و تبلیغات رایش سوم و رئیس آن جوزف گوبلز شباهت زیادی دارد.»

بنا به گزارش رویترز، از آغاز جنگ اوکراین، روسیه چندین بار غرب را به تأمین مالی و حمایت از جنبش‌های ضد کرملین متهم کرده است.

در مقابل، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: «این بیانیه با توجه به تلاش‌های تبلیغاتی و سابقه طولانی‌مدت روسیه در ارائه اطلاعات نادرست که توسط دولت این کشور حمایت می‌شود، بسیار طنزآمیز است».

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس در شرق اوکراین به رسمیت شناخت و سه روز بعد در پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) اقدام نظامی را به نام "عملیات ویژه نظامی"، علیه اوکراین آغاز و روابط پرتنش مسکو - کی‌یف را وارد مرحله رویارویی نظامی کرد.

نظرات بینندگان