arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۰۶
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۲ - ۱۶ بهمن ۱۳۸۹

مشایی: احمدی نژاد فکر می کرد استیضاح منتفی شده

رئيس دفتر رئيس جمهور در واكنش به استيضاح بهبهاني و عدم راي اعتماد دوباره مجلس به وي گفت: استيضاح از نظر دولت عملا منتفي بود از همين رو رئيس جمهور و وزير در جلسه روز سه شنبه مجلس حضور پيدا نكردند چرا كه استيضاح را منتفي شده مي‌دانستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : فارس: رئيس دفتر رئيس جمهور در واكنش به استيضاح بهبهاني و عدم راي اعتماد دوباره مجلس به وي گفت: استيضاح از نظر دولت عملا منتفي بود از همين رو رئيس جمهور و وزير در جلسه روز سه شنبه مجلس حضور پيدا نكردند چرا كه استيضاح را منتفي شده مي‌دانستند.

اسفنديار رحيم مشايي رئيس دفتر رئيس جمهور صبح امروز شنبه در حاشيه مراسم تجديد ميثاق رئيس جمهور و اعضاي دولت با آرمان‌هاي بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران در جمع خبرنگاران به سفر روز دوشنبه خود به كشور سوريه جهت شركت در مراسم افتتاحيه نمايشگاه دستاوردهاي فناوري جمهوري اسلامي ايران اشاره كرد و گفت: معاونت علمي و فناوري رئيس جمهور با مركز فناوري رياست جمهوري يك نمايشگاهي از دستاوردهاي علمي و فناوري‌هاي نوين را در سوريه تأسيس كرده‌اند كه از روز دوشنبه آغاز خواهد شد و بنده نيز حضور خواهم يافت.

وي ادامه داد:‌ در اين نمايشگاه بنا است علاوه بر نمايش توانمندي‌هاي علمي و فني جمهوري اسلامي ايران با محور تكنولوژي‌هاي جديد و فنون جديد كه ارائه مي‌شود بتوانيم همكاري‌هاي بين دو كشور را در زمينه فناوري‌هاي نوين آغاز كنيم.

رئيس دفتر رئيس جمهور با اشاره به حضور نسرين سلطانخواه معاون علمي و فناوري رئيس جمهور در مراسم اختتاميه نمايشگاه دستاوردهاي فني جمهوري اسلامي ايران خاطرنشان كرد: در اين سفر بناست كه با رئيس جمهور سوريه و برخي مقامات ارشد اين كشور نيز ديداري داشته باشيم و در زمينه مسائل دوجانبه و مسائل منطقه نيز گفت‌وگوهايي نيز داشته باشيم.

مشايي همچنين در پاسخ به سؤالي در خصوص دليل عدم شركت رئيس جمهور و بهبهاني در روز استيضاح وزير راه در مجلس تأكيد كرد: همانطور كه قبلا اعلام شده از انجايي كه بر اساس مقررات وقتي استيضاحي اعلام مي‌شود دولت ده روز فرصت دارد كه در اين ده روز پاسخگو باشد و اگر در اين ده روز كساني كه تقاضاي استيضاح كرده‌اند از نظر قبلي خود برگردند و از تقاضاي خود منصرف شوند استيضاح نيز عملا منتفي خواهد بود.

وي ادامه داد: نظر به اينكه تعداد قابل ملاحظه‌اي از نمايندگان مجلس كه خواستار استيضاح وزير راه بودند از تقاضاي خود منصرف شده بودند اين استيضاح از نظر دولت عملا منتفي بود از همين رو رئيس جمهور و وزير در جلسه روز سه شنبه مجلس حضور پيدا نكردند چرا كه استيضاح را منتفي شده مي‌دانستند.

رئيس دفتر رئيس جمهور همچنين اظهار داشت: بعدا اعلام شد كه افراد جديدي به درخواست كنندگان استيضاح وزير راه و ترابري اضافه شده‌اند و چند مورد ليست به نحوي باطل شد كه نشان مي‌داد كه اصرار خاصي بر استيضاح وجود دارد كه حتما بايد استيضاحي انجام شود چرا كه اين يك شائبه سياسي كاري را نشان مي‌داد.

مشايي با بيان اينكه دولت استيضاح وزير راه و ترابري را قانوني ندانست و از همين رو در آن جلسه شركت نكرد خاطرنشان داشت: هر تصميمي كه براي نفر جديد جهت تصدي وزارت راه لازم باشد رئيس جمهور اتخاذ خواهد كرد.
نظرات بینندگان