arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۱۴
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۲ - ۱۶ بهمن ۱۳۸۹

راه اندازی بخش فارسی در رادیو هلند

رادیو بین المللی هلند در پی ایجاد تنش در روابط هلند و ایران بر سر اجرای حكم اعدام زهرا بهرامی، از روز گذشته برای تاثیرگذاری بر ایرانیان برنامه های فارسی خود را آغاز كرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رادیو بین المللی هلند در پی ایجاد تنش در روابط هلند و ایران بر سر اجرای حكم اعدام زهرا بهرامی، از روز گذشته برای تاثیرگذاری بر ایرانیان برنامه های فارسی خود را آغاز كرد.

به گزارش خبرنگار  مشرق، در پی ایجاد تنش در روابط هلند و ایران بر سر اجرای حكم اعدام زهرا بهرامی، رادیو بین المللی هلند و سایت مرتبط با آن از روز گذشته برای تاثیرگذاری بر ایرانیان و سایر فارسی زبانان آغاز به كار كرد.

رادیو بین المللی هلند، قصد دارد تا حد امكان با رسانه های غیر دولتی فارسی زبان داخل و خارج ایران همكاری كند. به این ترتیب، رادیو بین المللی هلند نیز به جنگ نرم علیه ایران خواهد پرداخت.

به گفته مسئولین این رادیو ، ضرورت راه اندازی سایت "عصر هلند" پس از بحران فزاینده در تونس و مصر، كه تاثیر بسیاری بر سایركشورهای منطقه دارد، نیز بیشتر احساس شد.

از نظر «ریك رنسن» سردبیر رادیو بین المللی هلند، نیاز زیادی به شنیدن صدای مستقل و معتدل هلند در ایران وجود دارد.

وی افزود: «وب سایت عصر هلند فعلا به صورت موقت راه اندازی شده است و ادامه كار آن پس از یكماه بررسی خواهد شد».

به گفته وی بخش هایی از مطالب عصر هلند در رسانه های اجتماعی در میان ایرانیان قرار داده خواهد شد.

رادیو بین المللی هلند از مدت ها پیش از طریق رادیو و وب سایتی عربی در خاورمیانه فعال بوده و قرار است مطالب مهم این سایت و سایت های انگلیسی، هلندی و بویژه رادیو بین المللی هلند از این پس به زبان فارسی در سایت عصر هلند منتشرخواهد شد.

همچنین سرخط مهمترین مطالب سایر رسانه های هلندی برای اطلاع خوانندگان فارسی زبان ترجمه می شود.
نظرات بینندگان