arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۱۹۷۹
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۲ - ۲۸ اسفند ۱۳۹۱

ولی نصر: ایرانی‌ها در مذاکرات هسته‌ای آماده تعامل‌اند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس دانشکده روابط بین الملل دانشگاه جان هاپکینز از دولت آمریکا خواسته است که دست از رویکرد همه یا هیچ در خصوص مساله هسته ای ایران برداشته و پیشنهادهای بهتری ارائه کند.

به گزارش خبرگزاری فارس، «ولی نصر»، رئیس دانشکده روابط بین الملل دانشگاه «جان هاپکینز» در یادداشتی که روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز آن را منتشر کرده است به طرف آمریکایی پیشنهاد کرده که در شرایطی که ایران آماده تعامل به نظر می رسد، پیشنهادهای بهتری را به این کشور ارائه کند.

نصر که مدعی ست تحریم ها برای آمریکا اهرم فشار بوده است، به واشنگتن توصیه کرده که به جای اعمال تحریم های سخت تر، در مقابل تعامل ایران به این کشور امتیاز بدهد.

این استاد روابط بین الملل همچنین به مقامات کاخ سفید توصیه کرده است که مذاکرات مستقیم با ایران را آغاز کرده و چشم اندازی از لغو تحریم ها را به این کشور ارائه کند، البته گام به گام و به عنوان ابزار چانه زنی.

فحوای نوشتار نصر که در این گزارش به بخش های کوتاهی از آن اشاره می شود، به این مضمون تاکید دارد که واشنگتن در تعامل با جمهوری اسلامی ایران در خصوص برنامه هسته ای این کشور از رویکرد همه یا هیچ دست بردارد و سعی کند با استفاده از ابزار لغو تحریم، توافق را تسریع کند.

این رئیس دانشکده که مذاکرات اخیر در آلماتی را مذاکراتی نسبتا موفق می بیند، بر این باور است که در مذاکرات نشانه هایی دیده شده که حکایت از آمادگی ایران برای چانه زنی و تعامل بیشتر دارد. بنابراین آمریکا باید نگرشی باز در مذاکرات از خود نشان داده و آماده ارائه پیشنهادهای بهتری باشد تا معلوم شود که ایران تا چه حد جدی است؟

نصر همچنین به مقامات آمریکایی یادآوری کرده است که ایران نگران آن است که هدف نهایی آمریکایی ها، سرنگونی حکومت این کشور باشد، همچنین شهروندان ایرانی در عین اینکه از تحریم ها رنج می برند اما عموما از برنامه هسته ای کشورشان حمایت می کنند.

نظرات بینندگان