arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۲۶۰۹
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۲۰ - ۰۲ فروردين ۱۳۹۲

50 تصادف در یک روز اول نوروز

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس پلیس راهور یزد از وقوع 50 فقره تصادف خسارتی ـ جرحی در سطح شهر یزد طی روز گذشته خبر داد.

به گزارش انتخاب به نقل از فارس، اردوان قاسمی اظهار داشت: با توجه به خلوتی بلوارهای شهر و برخی خیابان‌ها، رانندگان با سرعت غیرمجاز رانندگی می‌کنند که موجب بروز 50 فقره تصادف خسارتی طی روز گذشته شده است.

وی ادامه داد: از این تعداد تصادف ثبت شده، هشت فقره تصادف جرحی بوده است که مصدومین حادثه به مراکز درمانی و فوریت‌های پزشکی اعزام شدند.

قاسمی با اشاره به افزایش تخلف سرعت غیر مجاز در سطح شهر به دلیل خلوتی معابر گفت: بر همین اساس شش تیم گشتی نامحسوس پلیس در معابر شهری اضافه شده تا از بروز حوادث جلوگیری و با متخلفین برخورد کنند.

وی عنوان کرد: همچنین طی روز گذشته تیم‌های نامحسوس پلیس راهنمایی و رانندگی یزد 10 خودروی متخلف را توقیف و به پارکینگ منتقل کردند.

وی دلیل توقفی این خودروها را عدم رعایت سرعت مجاز و استفاده از تلفن همراه اعلام کرد.

رئیس پلیس راهور یزد عمده تخلفات طی چند روز گذشته را افزایش سرعت اعلام کرد و  افزود: افزایش سرعت زنگ خطری برای رانندگان و سایر شهروندان است و هر لحظه ممکن است حادثه‌ای را رقم بزند.

وی در ادامه از توقیف بیش از 40 دستگاه موتورسیکلت در شهر خبر داد و بیان کرد: بنابر الزامی بودن استفاده از کلاه‌ایمنی توسط راکبان موتورسیکلت و نیز شلوغی خیابان‌های هسته مرکزی شهر، موتورسیکلت‌هایی که راکبان آن‌ها فاقد کلاه‌ایمنی باشند توقیف می‌شوند.

قاسمی پیرامون توقیف خودروهای مسافران در سطح شهر تصریح کرد: برنامه پلیس در برخورد با تخلف مسافران، ارشاد و راهنمایی و نهایتا اعمال جریمه است تا بدون نگرانی و با رعایت حداکثری قانون از سفر خود لذت ببرند.

وی افزود: وضعیت ترافیکی در سطح معابر یزد در مجموع نیمه‌سنگین است اما در بافت‌های قدیمی و هسته مرکزی یزد که مناطق دیدنی وجود دارند بیشتر می‌شود.

قاسمی عمده مشکل ترافیکی خیابان‌ها را کمبود پارکینگ برشمرد و گفت: توقف خودروهای کسبه از ابتدای صبح تا شب حاشیه خیابان را اشغال کرده‌اند و فضای پارک برای مسافران نمی‌گذارند که به خودی خود باعث ترافیک می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نیروهای پلیس راهوار با جدیت و طبق مقررات وظایف خود را به خوبی و با دقت انجام می‌دهند بر تعامل و همکاری بیشتر رانندگان با پلیس تاکید کرد.

وی از تمامی رانندگان و مسافران خواست تا در طول اجرای طرح نوروزی و ایام تعطیلات امسال به منظور پیشگیری از بروز حوادث و ایجاد ناراحتی برای خود و دیگران با دقت نسبت به اعمال مقررات و رانندگی اقدام کنند.
نظرات بینندگان