arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۲۶۱۰
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۴ - ۰۲ فروردين ۱۳۹۲
تغییر در انتخاب میزبان جام جهانی

جنگ بین پلاتینی(رئیس یوفا) و بلاتر(رئیس فیفا) اوج گرفت

در حالیکه فیفا در برگزاری جام جهانی در تابستان 2022 در قطر مورد انتقاد شدید کارشناسان و مسئولان فوتبال قرار گرفته است، بلاتر نیز تصمیم یوفا در برگزاری یورو 2020 در چند کشور را اشتباه بزرگ خواند..
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش انتخاب ورزشی، سپ بلاتر رئیس فیفا اعلام کرده است که برگزاری جام جهانی در تابستان 2022 در کشور قطر انجام می پذیرد و هیچگونه تغییر برنامه ایی را نمی پذیرم. میزبان این رقابت ها که کشور قطر باشد باید پیشنهاد تغییر برنامه را بدهد که هنوز این کار انجام نپذیرفته است.
بر طبق این گفته ها انتقادات سنگینی از سوی مسئولان فدراسیون های مختلف و همچنین ریئس یوفا میشل پلاتینی، روانه فیفا و شخص بلاتر شده است و اصلا نحوه انتخاب کشور قطر را زیر سئوال برده اند. پلاتینی اظهار کرد: برگزاری مسابقات در گرمای 50 درجه امکان پذیر نخواهد بود و فیفا باید برگزاری این رقابت ها را به زمستان منتقل کند.
در واکنش به این انتقادات بلاتر اظهار کرد: برگزاری جام ملت های اروپا در چندین کشور اشتباه بزرگ است و اصلا جذابیت و روح نخواهد داشت. ما این کار را در سال 2002 در دو کشور کره جنوبی و ژاپن انجام دادیم و اشتباه بود. تورنمنت های بزرگ باید در یک کشور برگزار گردد.
بلاتر 77 ساله بعد از انتقادات زیاد اظهار کرد: درست است که فشار سیاسیون برای برگزاری تورنمنت جام جهانی زیاد است و انتخابات را تحت تاثیر قرار می دهد اما پس از این انتخابات به این شکل نخواهد بود. من 38 سال است که در فیفا مسئولیت دارم ولی فشاری به این اندازه را تا بحال ندیده بودم که رهبران کشورها برای برگزاری جام جهانی 2018 و 2022 به هر نحوی وارد میدان شده بودند.
وی در ادامه افزود: در آینده انتخاب میزبان جام جهانی توسط 25 عضو صورت نخواهد گرفت بلکه 209 فدراسیون عضو رای خواهند داد تا احتمال هرگونه تبانی کم شود. و فقط یک میزبان جام جهانی در یک روز انتخاب خواهد شد و انتخاب دو دوره در یک روز اشتباه بود.

نظرات بینندگان