arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۲۷۰۷
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۹ - ۰۳ فروردين ۱۳۹۲

پنتاگون گروه هايي براي مقابله با حملات الکترونيکي تشکيل مي دهد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزارت دفاع آمریکا «پنتاگون» تصمیم دارد گروه هایی برای حملات الکترونیکی جهت مقابله با حملات سارقان و مهاجمان الکترونیکی به سامانه های اطلاعاتی این کشور ایجاد کند.

به گزارش انتخاب به نقل از اسکای نیوز، هدف از تشکیل این گروه ها که قرار است تا سال دو هزار و پانزده ایجاد شوند مقابله با حملات گروه ها و کشورهای دیگر است که می کوشند به اطلاعات اقتصادی و علمی بسیار مهم دست پیدا کنند.

در گزارش محمد احمد خبرنگار این شبکه در این باره آمده است: آمریکا هیچگاه مثل اکنون در معرض حملات الکترونیکی سارقان اینترنتی قرار نگرفته است. مسئولان وزارت دفاع آمریکا تصمیم گرفته اند با ایجاد سیزده گروه مهاجم الکترونیکی تا سال دو هزار و پانزده اقداماتی برای مقابله با اینگونه حملات که با هدف سرقت اطلاعات نظامی، صنعتی و تجاری آمریکا صورت می گیرد انجام دهند.

ایمی استپانوویچ مشاور حقوقی و قضایی می گوید: با توجه به کاهش بودجه وزارت دفاع آمریکا، این وزارتخانه نمی تواند این گروه ها را آنگونه که می خواهد تشکیل دهد ولی از سوی دیگر تردیدهایی درباره تداخل ماموریت این گروه ها با شرکت های حمایت از اطلاعات وجود دارد.

در ادامه گزارش آمده است: با توجه به صدها حمله الکترونیکی به موسسه های مهم در آمریکا، این اقدام با هدف حمایت از امنیت ملی آمریکا انجام می شود. این در حالیست که برخی از پایگاه های عمومی و خصوصی الکترونیکی که شامل حساب های بانکی و مالکیت معنوی و اطلاعات اقتصادی حساس می شود نیز هدف حمله قرار گرفته اند و سارقان با استفاده از غفلت شرکت های حمایت از اطلاعات در آمریکا به آنها نفوذ کرده اند.

کالین کلارک کارشناس امنیت اطلاعات گفت: حملات الکترونیکی بخصوص حملاتی که از چین و روسیه نشأت می گیرد برای امنیت ملی آمریکا و نیز منافع اقتصادی بلند مدت آمریکا خطر اساسی دارند.

در ادامه گزارش آمده است: با وجود آن که کاخ سفید خواستار تصویب قانونی برای تقویت امنیت اطلاعات شده است، اما کنگره به سبب مخالفت برخی از نمایندگان و بسیاری از شرکت های خصوصی که آن را نقض حریم خصوصی می دانند در تصویب چنین قانونی با شکست روبرو شده است.
نظرات بینندگان