arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۲۷۹۶
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۷ - ۰۴ فروردين ۱۳۹۲

شورشیان کنترل پایتخت جمهوری آفریقای مرکزی را بدست گرفتند

یک منبع نظامی جمهوری آفریقای مرکزی و یک منبع نیروی چند ملیتی کشورهای مرکز آفریقا روز یکشنبه کنترل شورشیان را بر بانگی پایتخت این کشور تایید کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 واحد مرکزی خبر: یک مقام نظامی بلند پایه جمهوری آفریقایی مرکزی بدون اشاره به جزئیات گفت: تنها چیزی که می توان با اطمینان گفت این است که آنها شهر را تصرف کردند.

به علاوه یک منبع نیروی کشورهای مرکز آفریقا مستقر در این کشور نیز گفت: به رغم اینکه صدای چند تیراندازی در بانگی شنیده می شود شورشیان پایتخت را تصرف کرده اند.

بعد از اینکه شورشیان روز یکشنبه کنترل شهر بانگی پایتخت جمهوری آفریقای مرکزی را در دست گرفتند برخی منابع اعلام کردند: ساکنان این شهر در معرض غارت های گسترده قرار گرفته اند.

برخی منابع اعلام کردند غارتگران از درگیری های ایجاد شده میان نیروهای شورشی و نظامیان دولتی به نفع خود بهره برداری می کنند.

خبر دیگر اینکه ، دفترریاست جمهوری آفریقای مرکزی روز یکشنبه اعلام کرد فرانسوا بوزیزه رئیس جمهور این کشور پس از حمله شورشیان ، از کاخ ریاست جمهوری در بانگی پایتخت جمهوری آفریقای مرکزی به گنگو فرار کرده است .

این دفترتایید کرد که یک گروه ناظر حقوق بشر محلی اعلام کرد، وی درحال حرکت به طرف امبایکی در صد و هفت کیلومتری جنوب بانگی مشاهده شده است.

گنگو از سازمان ملل خواست اعضای خانواده بوزیزه را به این کشور منتقل کند

جمهوری دموکراتیک کنگو روز شنبه از آژانس آوارگان سازمان ملل متحد برای انتقال خانواده فرانسوا بوزیزه رئیس جمهوری آفریقای مرکزی به کنگو درخواست کمک کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از کینشازا، بوزیزه در پی حمله شورشیان به کاخ ریاست جمهوری آفریقای مرکزی به کنگو فرار کرده است.

این مقام رسمی که خواست نامش فاش نشود در پیامی اعلام کرد:« دولت جمهوری دموکراتیک کنگو از آژانس آوارگان سازمان ملل متحد درخواست کرده است بیست و پنج تن از اعضای خانواده بوزیزه را از شهر (مرزی) زونگو Zongo به گمنا Gemena منتقل کنند.»
نظرات بینندگان