arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۲۸۱۱
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۹ - ۰۴ فروردين ۱۳۹۲

موافقت فلسطین با از سرگیری مذاکرات صلح با رژیم صهیونیستی

فلسطینیان همچنین خواستار آن هستند که مذاکرات بین دو طرف برپایه راه حل تشکیل دو کشور و بازگشت اسرائیل به مرزهای هزار و نهصد و شصت و هفت استوار باشد .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک مقام فلسطینی روز یکشنبه گفت رهبری فلسطین با درخواست آمریکا درخصوص آغاز مذاکرات مقدماتی به منظور فراهم کردن زمینه ازسرگیری مذاکرات صلح مستقیم با رژیم صهیونیستی موافقت کرده است .

به گزارش انتخاب به نقل از شین هوا، یاسر عبد ربه از اعضای کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین ( ساف ) افزود این مذاکرات هشت هفته ادامه خواهد داشت و جان کری وزیر امور خارجه آمریکا نیز بر آنها نظارت دارد و نشست هایی جداگانه را نیز با مقامات فلسطینی و صهیونیستی برگزار خواهد کرد.

وی در مصاحبه با شین هوا تصریح کرد کری در این هشت هفته تلاش خواهد کرد به احیای اعتماد بین دو طرف کمک و با رژیم صهیونیستی درباره درخواست فلسطین درخصوص توقف شهرک سازی در کرانه باختری رود اردن گفتگو کند .

فلسطینیان همچنین خواستار آن هستند که مذاکرات بین دو طرف برپایه راه حل تشکیل دو کشور و بازگشت اشغالگران به مرزهای هزار و نهصد و شصت و هفت استوار باشد .

رژیم صهیونیستی از زمان جنگ سال هزار و نهصد و شصت و هفت خاورمیانه ، کرانه باختری رود اردن و شرق بیت المقدس را به اشغال خود درآورد و از آن زمان تاکنون پیوسته در حال گسترش شهرک های یهودی نشین در این مناطق بوده است . فلسطینیان فعالیت های شهرک سازی اسرائیل را مهم ترین عامل بن بست برسر راه مذاکرات صلح مستقیم بین دو طرف می دانند . مذاکرات صلح بین اسرائیل و فلسطین از سال دو هزار و ده با بن بست روبرو بوده است .
نظرات بینندگان