arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۲۹۳۵
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۲۱ - ۰۵ فروردين ۱۳۹۲

واکنش هاي شديد مخالفان دولت مصر به تهديدهاي مرسي

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مخالفان دولت و چندین نشریه مصری دوشنبه به سخنان محمد مرسی رئیس جمهوری این کشور که برخی از سیاستمداران را به اتخاذ تدبیر شدید تهدید کرده است، واکنش نشان دادند.

به گزارش انتخاب، مرسی تهدید کرد علیه سیاستمدارانی که مسبب درگیری های شدید در برابر ساختمان اخوان المسلمین هستند تدابیری اتخاذ خواهد کرد.

مرسی در سخنانی که روز گذشته در صفحه توییتر او منتشر و نیز از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد گفت:« اگر عوامل تحقیق تایید کنند برخی از سیاستمداران دخیل بوده اند ، صرف نظر از سطح و مقام آنان، تدابیر ضروری علیه این سیاستمداران اتخاذ خواهد شد.»

وی افزود:« من آنچه را باید برای محافظت از این کشور انجام دهم ، خواهم کرد، من انگشتان کسانی را که تلاش می کنند به امنیت کشور آسیب وارد کنند قطع خواهم کرد.»

این سخنان پس از درگیری های شدید بین تظاهرکنندگان نزدیک به مخالفان و اسلامگرایان در برابر ساختمان جنبش اخوان المسلمین در حومه قاهره که به زخمی شدن صد و شصت تن منجر شد ، بیان می شود.

دو جناح مسئولیت این حوادث را به گردن یکدیگر می اندازند . این حوادث با تنش های شدید سیاسی همراه شد.

مرسی که از اخوان المسلمین است از شخص یا حزب خاصی نام نبرد اما به کسانی که می خواهند نشان دهند کشور ضعیف است و از مطبوعات برای توسل به خشونت بهره می برند ، تاخت.

خالد داوود سخنگوی جبهه نجات ملی مصر ، مهم ترین ائتلاف مخالفان ، اعلام کرد:« می توان انتظار بدتر از این را هم داشت. تهدیدهای مرسی به معنای مرگ حاکمیت قانون است. او نشان داد که فقط رئیس جمهوری اخوان المسلمین است.»

غفار شکر از رهبران جبهه نجات ملی نیز گفت:« مرسی همواره زمانی وارد عمل می شود که اخوان المسلمین تحت فشار باشند اما هنگامی که طرفدارانش به مخالفان حمله می کنند هیچ کاری انجام نمی دهد.»

به گزارش خبرگزاری فرانسه از قاهره، شماری از مطبوعات مستقل نیز سخنان مرسی را نوعی تهدید برای اتخاذ تدابیر استثنایی علیه مطبوعات و مقامات مخالفان توصیف کردند.

به نوشته روزنامه الوطن ، این سخنان تهدیدی برای مخالفان است درحالی که روزنامه المصری الیوم رئیس جمهوری را به تلاش برای اتخاذ تدابیری استثنایی علیه مخالفان و تلاش برای ارعاب رسانه ها متهم کرد.
نظرات بینندگان