arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۳۰۱۷
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۲ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۲

5 سال زندان برای سه یمنی متهم به جاسوسی برای ایران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دستگاه قضائی یمن سه شهروند یمنی متهم به جاسوسی برای ایران را به پنج سال زندان محکوم کرد.

به گزارش شفاف به نقل از خبرگزاری رسمی یمن ( سبا )، دادگاه جزائی صنعاء برای " عبدالکریم لالجی "، " هانی احمد " و " علی عبدالکریم " به اتهام جاسوسی برای ایران حکم پنج سال زندان صادر کرد.

پیش از این برای متهم ردیف اول و دوم حکم اعدام صادر شده بود که در جلسه نهایی دادگاه که دیروز دوشنبه برگزار شد برای هر سه متهم حکم پنج سال زندان صادر شد.

دادستانی یمن این افراد را به جاسوسی برای ایران، ارتباط غیرقانونی با عوامل آن و تحویل و انتقال اسناد و اخبار دفاعی، امنیتی و اقتصادی در دیدارهای خود با رایزن های فرهنگی و بازرگانی سفارت ایران در صنعاء در سال های 1997 تا 2008 متهم کرده بود.

یک منبع یمنی پیش از برگزاری این جلسه دادگاه اعلام کرده بود که صنعاء هشت نفر از متهمان به جاسوسی برای ایران را آزاد کرده است.

وی همچنین اعلام کرد این اقدام در راستای توافقنامه امضا شده میان دولت و حوثی ها و به دلیل کمک حوثی ها به موفقیت گفتگوی ملی یمن صورت گرفته است.


مقامات یمن بارها ایران را به انجام فعالیت های جاسوسی، دخالت در امور داخلی یمن و حمایت از حوثی ها متهم کرده اند. ایران این ادعاها را همواره رد کرده است.

یمن تا کنون دو کشتی ایرانی را نیز به اتهام انتقال سلاح به این کشور توقیف کرده است.

شورای امنیت سازمان ملل متحد چندی پیش به درخواست یمن جلسه ای  برای بررسی ادعاهای یمن برگزار کرد. در این جلسه قطعنامه ای صادر در آن غیر مستقیم از ایران خواسته شد به یمن سلاح منتقل نکند.
نظرات بینندگان