arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۳۳۳۶
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۰۹ - ۰۹ فروردين ۱۳۹۲

چهارده سال زندان براي وکيل تقلبي صدام حسين

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
جیووانی دی استفانو وکیل پنجاه و هفت ساله ایتالیایی که به ویژه دفاع از صدام دیکتاتور معدوم عراق را برعهده داشت پنجشنبه در دادگاهی در انگلیس به چهارده سال زندان به سبب نداشتن مجوز برای وارد شدن به حرفه وکالت محکوم شد.

به گزارش انتخاب، این فرد که مطبوعات انگلیس او را وکیل شیطان لقب داده اند در دادگاهی در لندن به سبب بیست و پنج اتهام به ویژه فریبکاری ، تقلب و پولشویی در دوره ای از سال دو هزار و یک تا دوهزار و یازده مجرم شناخته شد.

او متهم بود که با معرفی کردن خود به عنوان وکیلی زبردست مشتریانش را فریب می داد درحالی که او هیچ تحصیلاتی در این خصوص نداشت و نام او در فهرست رسمی وکلا در ایتالیا یا در انگلیس وجود نداشت.

براساس کیفرخواست، این تقلب به مدت هشت سال به او امکان داد که جیب های خود را پر پول کند.

دی استفانو که زاده ایتالیا است اما دوران کودکی خود را در انگلیس گذرانده است بر روی کارت های ملاقات ، خود را وکیلی زبردست معرفی می کرد.

او پس از آنکه مدت ها مدعی بود تحصیلات و مدارک حقوقی دارد سپس اعلام کرد خود شخصا مطالعاتی داشته است و می تواند خود را وکیل معرفی کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از لندن ، جیووانی دی استفانو مدیر سابق باشگاه فوتبال دونادی اسکاتلند ، در فوریه دو هزار ویازده پس از حکم بازداشت اروپایی در اسپانیا بازداشت شد.
نظرات بینندگان