arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۳۳۸۸
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۶ - ۰۹ فروردين ۱۳۹۲

تنشها در شبه جزيره کره به اوج خود رسيد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تنشها در شبه جزیره کره پس از اعزام هواپیماهای رادارگریز آمریکا به منطقه به اوج خود رسیده است .
به گزارش شبکه بی بی سی عربی ، بار دیگر تنش میان کره شمالی با آمریکا و کره جنوبی پس از انجام سومین آزمایش هسته‌ای این کشور اوج گرفته است .
شبکه تلویزیونی بی بی سی عربی با تهیه گزارشی در این زمینه افزود؛ با شدت گرفتن تنش میان کره شمالی با آمریکا و کره جنوبی «کیم جونک اون» رهبر کره شمالی طی اظهاراتی در جلسه با فرماندهان ارتش این کشور تهدید کرد پایگاه‌های نظامی آمریکا را در اقیانوس آرام نابود خواهد کرد.
صدور فرمان رهبر کره شمالی در واکنش به اقدام دو روز گذشته آمریکا مبنی بر اعزام دو فرروند هواپیمای رادار گریز آمریکایی از نوع «بی‌2» معروف به شبح با قابلیت حمل بمب اتم و پرواز آنها بر فراز کره جنوبی صورت گرفت.
کیم جونک اون در این جلسه دستور داد تمامی یگانهای موشکی پیونگ ‌یانک برای حمله به مواضع آمریکا و کره جنوبی به حال آماده ‌باش کامل درآیند.
کیم جونگ اون گفته است به هر گونه اقدام تحریک‌ آمیز آمریکا پاسخ خواهد داد و با حمله به خاک آمریکا و پایگاه‌های نظامی آن در اقیانوس آرام، از جمله هاوائی و گوام آنها را نابود خواهد کرد.
از سوی دیگر «کیم مین سوک» سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی در این باره گفت ما این اقدام کره شمالی را ایجاد تنش های فزاینده برای استفاده از موشک هسته ای می دانیم اما عوامل اطلاعاتی کره جنوبی وآمریکا تحرکات کره شمالی به ویژه موشک های کوتاه برد و متوسط و دور برد این کشور را از نزدیک به دقت زیر نظر دارند.
این شبکه افزود به نظر می رسد کره جنوبی و هم پیمانش آمریکا اقدامات و تهدیدات کره شمالی را جدی گرفته اند اما کارشناسان بر این باورند که پیونگ یانگ این توانایی را ندارد که تهدیدات خود را عملی کند به ویژه که سابقه دارد کره شمالی در گذشته نیز چنین تهدیدهایی کرده اما آنرا عملی نساخته است.
نظرات بینندگان