arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۳۴۰۸
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۷ - ۰۹ فروردين ۱۳۹۲

صدیقی: خورد کردن دیگران برای بالا رفتن خود بی‌وجدانی و نامردی است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

امام جمعه موقت تهران خطاب به کسانی که به عنوان عاشقان خدمت و به عنوان تکلیف‌گرایی به عرصه انتخابات می‌آیند توصیه کرد بین خود و خدا محاسبه کنند و به جمع‌بندی برسند و با کسانی که شرایط و حد نصاب بهتری دارند وارد ائتلاف شوند.
 
به گزارش فارس، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی خطیب موقت نمازجمعه تهران در خطبه‌ دوم نماز عبادی، سیاسی جمعه این هفته تهران با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان حماسه سیاسی و اقتصادی از سوی رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: ایشان نامگذاری امسال را مبتنی بر حساسیت زمان و اولویت‌ها انجام دادند.

حجت‌اسلام صدیقی با بیان اینکه دشمن در 34 سال گذشته و بویژه در سال 91 در عرصه‌های اقتصادی و سیاسی دائماً در حال جنگ با کشورمان بوده است، افزود: مردم ایران به رهبری یک مرجع تقلید انقلاب کردند و کار کودتا و دخالت بیگانه نبوده است، از این رو ایران کشور فقاهت است که مردمش زیر پرچم دین انقلاب کردند و مادامی که دیندار باشند، ولایت دارای اعتبار و اقتدار است.

خطیب موقت تهران بر همین اساس تأکید کرد: دشمن در صدد است مردم را از دین و دین را از سیاست جدا کند تا از این طریق به جمهوری اسلامی ضربه بزند و روزی که مردم خسته شوند روز شکست انقلاب خواهد بود. از این رو دشمن فکر می‌کرد با اعمال تحریم‌های بی‌سابقه و بی‌رحمانه می‌تواند مردم را فلج کرده و حمایت آنها از انقلاب را بگیرد در حالیکه نور خدا خاموش شدنی نیست و هرچه شرارت‌ها و قساوت دشمن بیشتر شود ایمان مردم نیز شدیدتر و قرص‌تر خواهد شد.

حجت‌الاسلام صدیقی با اشاره به پیشرفت‌های کشورمان در حوزه صنعت، نانوتکنولوژی، هوافضا و بخش دارو و سایر فناوری‌ها تصریح کرد: دشمن خیال می‌کرد با تحریم می‌تواند از این پیشرفت‌ها جلوگیری کند که موفق نبود.

خطیب موقت تهران به موفقیت کشورمان در پرتاب ماهواره ناهید و پرتاب پیشگام به فضا با موجود زنده و هچنین ساخت هواپیمای نظامی فوق پیشرفته اشاره کرد و آن را یک معجزه نامید و گفت: این موضوع نشان می‌دهد هرکس خدا را یاری کند خدا نیز او را یاری خواهد کرد.

وی در ادامه خطبه دوم با اشاره به انتخابات یادآور شد: در مرحله‌ای که ممکن است برخی برای انتخابات خواب‌هایی دیده باشند مردم با تجربه فتنه88 و بصیرت و روشنگری‌های رهبر خود اجازه نخواهند داد مشکلی پیش آید.

حجت‌الاسلام صدیقی به حمایت جمهوری اسلامی از غزه در جنگ شش روزه اشاره کرد و گفت: غزه در این جنگ ماشین جهنمی اسرائیل را به زانو درآورد و صهیونیست‌ها با التماس و بدون پیش‌شرط به دنبال آتش‌بست بودند از این رو این پیروزی مستند به حمایت‌های جمهوری اسلامی است و دنیا هم می‌دانست امنیت غزه از اینجا تأمین می‌شود.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه ما در مسئله انتخابات ریاست‌جمهوری سه سخن با سه گروه داریم، گفت:‌ سخن اول ما با ملت بصیر، متدین، عاقل، شهید داده ایران است که بنده به عنوان الگوی آنها سخن می‌گویم؛ جمهوریت نظام به حضور مردم و اسلامیت آن به ولایت فقیه وابسته است.

وی برهمین اساس افزود: حضور مردم در انتخابات وفای به امام و شهداست و در عین حال نشان‌دهنده بصیرت و اعلان زندگی انقلابی، مقابله با شرارت‌های دشمن، زمینه‌ساز امنیت داخلی،‌دلگرم کننده مسئولان است و دولتی که بر روی کار می‌آید اگر از پشتوانه قوی‌تری برخوردار باشد در داخل و خارج اعتبار بیشتری دارد.

حجت‌الاسلام صدیقی 12 فروردین را جزء ایام‌الله انقلاب اسلامی دانست و تأکید کرد: در هیچ انقلابی سابقه ندارد که پس از 50 روز اصل آن نظام را به رفراندوم بگذارند در حالیکه جمهوری اسلامی این کار را انجام داد و در آنجا اعتماد امام به ایمان و اصالت ملت ایران و اعتماد مردم به رهبر و مرجع تقلیدشان مثال زندی بود.

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه امام (ره) نه تنها نظر خود را تحمیل نکردند،‌بلکه هیچ دغدغه‌ای نداشتند و صرفاً فرمودند جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد، افزود: مردم با حضور 98 درصدی خود به همان جمله امام رأی دادند و این مردم تا آخر همان اعتمادی را که به حضرت امام داشتند امروز نسبت به آیت‌الله خامنه‌ای دارند.

وی با بیان اینکه بنده یک سخن نیز با کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری دارم از آنها خواست که رضای خدا را در نظر بگیرند و تصریح کرد: یکی از کاندیداهای ریاست‌جمهوری برای کاندیداتوری با بنده مشورت کرد و من نیز به وی گفتم،‌ دقت کنید که امکانات تبلیغاتی از کجا تأمین می‌شود و اگر این مسئولیت بر روی دوش شما قرار گیرد آیا می‌توانید آن را به سلامت به مقصد برسانید یا خیر که این فرد پس از تأملی کنار کشید در حالیکه اگر می‌آمد قطعاً‌ نسبت به وی اقبال بود.

حجت‌الاسلام صدیقی ضمن مذمت تشنگان قدرت خطاب به کسانی که به عنوان عاشقان خدمت و به عنوان تکلیف‌گرایی به عرصه می‌آیند توصیه کرد که بین خود و خدا محاسبه کنند و به جمع‌بندی برسند و با کسانی که شرایط و حد نصاب بهتری دارند وارد ائتلاف شود.

امام جمعه موقت تهران رعایت اخلاق را یکی از برجسته‌ترین موضوعات برای انتخابات ریاست‌جمهوری دانست و گفت: نامزدها و طرفداران آنها نباید اجازه دهند به سایر افراد بدگویی شود چرا که خورد کردن دیگران برای بالا رفتن خود بی‌وجدانی و نامردی است و نباید مردم را به یکدیگر و نسبت به مسئولان بدبین کرد.

وی در پایان خطبه‌ دوم زیارات عتبات،‌زیارت امام رضا (ع)، صله‌رحم و دید و بازدیدها را از برکات سال جدید دانست و خاطرنشان کرد: مردم سال جدید خود را با عبادات، اخلاق، آشتی‌ها و تجدید ارتباطات برقرار می‌کنند و امیدواریم امسال به برکت ضیافت حضرت زهرا(س) برای آحاد مردم گوارا باشد.

نظرات بینندگان