arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۳۴۳۶
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۲۱ - ۰۹ فروردين ۱۳۹۲

قالیباف: عملکرد دولت نهم و دهم نتیجه‌ای جز بی‌اعتمادسازی ملت و بازی با اعتقاد مردم نداشته

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
محمدباقر قالیباف صبح جمعه در جمع علما و روحانیون مشهد گفت: تظاهر به عدالت کشور را به بیراهه می‌کشاند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدباقر قالیباف صبح جمعه در جمع علما، اساتید حوزه علمیه و روحانیون مشهد اظهار کرد: در سالهای نخست انقلاب نیستیم که شناختی با عرصه بین‌المللی نداشته باشیم و آزمون و خطا کنیم، باید زمینه را برای محقق شدن حماسه سیاسی و اقتصادی مهیا کنیم.

وی نخستین وظیفه مدیران اسلامی، هدفمندسازی افکار و اندیشه‌ها در مسیر تعالی جامعه دانست و افزود: همواره در تمام حوادث اعم از حادثه بنی‌صدر، وقایع کوی دانشگاه سال 78، حوادث کف خیابان سال 82 و فتنه 88 موضع روشن در برابر فتنه داشته‌ام و با روحیه انقلابی پای کار آمده‌ام.

وی افزود: امروز علاوه بر شناساندن و ارائه نظریه‌های اسلامی و شیعی به جهان باید کارآمدی دین در جامعه را به دنیا معرفی کنیم.

قالیباف تداوم انقلاب اسلامی را نیازمند دو بال مؤثر دانست و افزود: یک بال، اندیشه و تفکر و بال دیگر تحقق اندیشه و نظریات در جامه عمل است.

وی گفت: اگر نظام اسلامی در درون جامعه خود تحسین نشود مورد تحسین جامعه جهانی نیز قرار نخواهد گرفت و از این حیث قوه مجریه و انتخابات یک بحث مهم و کلیدی به شمار می‌رود.

قالیباف با تاکید بر اینکه حماسه سیاسی بحثی عمیق و ارزشی است گفت: هرگاه نام حماسه در ذهن خطور می‌کند، حماسه‌هایی چون عاشورا، حماسه حسینی و دفاع مقدس تداعی می‌شود و حماسه کاری بزرگ و سترگ بوده که در بستر دیانت و معنویت رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه جنگ جهانی اول و دوم هم حرکتی عظیم بوده اما از حیث فقدان معنویت و دیانت تعبیر به حماسه نمی‌شود افزود: سیاستی که افسارش در گروی دیانت و اخلاق باشد حماسه سیاسی و اقتصادی را تحقق می بخشد.

شهردار تهران با تأکید بر اینکه تظاهر به عدالت کشور را به بیراهه می‌کشاند گفت: عملکرد دولت نهم و دهم به گونه‌ای بوده که نتیجه‌ای جز بی‌اعتمادسازی آحاد ملت و بازی با باورها و اعتقاد مردم نداشته است.

وی تاکید کرد: در ده سال نخست انقلاب نیستیم که بگوییم شناختی با عرصه بین‌المللی نداریم و می‌توانیم آزمون و خطا کنیم، باید زمینه را برای محقق شدن حماسه سیاسی و اقتصادی مهیا کنیم.

قالیباف کارنامه، برنامه و تیم کاری را سه اصل مهم در انتخابات سالم دانست و افزود: کارنامه درخشان و مثبت، برنامه همراه با اجرای عملی آن و تیم کاری منسجم سه اصل اساسی در برگزاری انتخابات مؤثر و سالم است.

وی گفت: ریشه مشکلات اقتصادی سوءمدیریت است و این مشکلات به دلیل نداشتن تئوری اقتصادی، فقدان منابع نبوده بلکه ریشه مشکلات اقتصادی چالشی مدیریتی است.

وی تاکید کرد: در رأس عملکردم تعامل با روحانیت را قرار داشته و کارنامه و سوابق خدمتم در نظام مبین این مسئله است که همواره یک وجه فعالیت، کار فرهنگی با وجه دینی است.

قالیباف با اشاره به اینکه در خدمت 7 ساله‌ام در شهرداری تهران نگاهی ویژه به مساجد و امور دینی داشته‌ام افزود: شورای دینی شهرداری تهران جمعی از 13 علمای سرشناس را در رأس تصمیم‌گیری‌های خود قرار داده و بالغ بر 300 روحانی در این شهرداری فعالیت دارند.

نظرات بینندگان