arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۳۶۲۴
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۲۱ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۲

مدرسه‌ ممتاز اسلامی‌ در فرانسه +عکس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدرسه آوروس هنگامی توجه‌ها را به خود جلب کرد که در صدر فهرست مدراس با کیفیت فرانسه در سطح منطقه‌ای قرار گرفت و پس از آن در میان مدارس سطح کشور فرانسه هم جزو 3 مدرسه اول شد.

به گزارش انتخاب به نقل از فارس،
شبکه تلویزیونی فرانس 24 از قرار گرفتن اولین مدرسه خصوصی مسلمانان فرانسه در جمع ۳ مدرسه با کیفیت این کشور خبر داد.

این شبکه تلویزیونی از مدرسه «آوروس» در شهر لیل فرانسه به عنوان مدرسه‌ای نام می‌برد که سالهاست در مدار توجه قرار گرفته است. ده سال پیش شهرت این مدرسه به خاطر این بود که اولین مدرسه خصوصی مسلمانان بود که از برنامه درسی ملّی این کشور پیروی می‌کرد، اما اکنون «آوروس» شهرتش را مدیون قرار گرفتن در جمع مدارس با کیفیت فرانسه است.

در مدرسه «آوروس» که در شهر «لیل» در شمال فرانسه قرار دارد دانش‌آموزان ـ اعم از دخترانی که حجاب اسلامی پوشیده‌اند ـ با پشتکار خاصی مشغول انجام تکالیفشان هستند. شبکه تلویزیونی فرانس 24 می‌گوید قرار گرفتن دوربین‌های تلویزیونی در قسمت عقب برخی از کلاس‌های این مدرسه، ظرف چند روز گذشته چیزی از تمرکز این دانش‌آموزان کم نکرده است.

مدرسه آوروس هنگامی توجه‌ها را به خود جلب کرد که در صدر فهرست مدراس با کیفیت فرانسه در سطح منطقه‌ای قرار گرفت و پس از آن در میان مدارس سطح کشور فرانسه هم جزو 3 مدرسه اول شد.

از فرانسه که در بین کشورهای اروپایی بیشترین جمعیت مسلمانان را دارد بارها به خاطر تعهد سازش‌ناپذیری که به اصول «لائیسیته» و سکولاریسم داشته انتقاد به عمل آمده است.

تصویب قانون ممنوعیت استفاده از حجاب در مدارس فرانسه در سال 2004 از جمله آخرین اقدامات دولت این کشور است که با مفاد مربوط به آزادی ادیان که در اعلامیه جهانی حقوق بشر مصوب سال 1948 و کنوانسیون حفاظت از حقوق بشر و آزادی‌های اساسی مصوب سال 1950 درج شده، مغایرت دارد.

نظرات بینندگان