arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۳۷۱۸
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۲ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۲

جولان قلیان به دستان نوجوان در کنار دریا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : فارس: این روزها جذب گردشگر از دغدغه جدی مسئولان هر استان در کشور شده است و در تلاش هستند تا به هر وسیله‌ای گردشگران ایرانی و خارجی را به سمت استان خویش جذب کنند.

مهمترین دغدغه مسئولان استانها این روزها جذب گردشگر و اسکان آنها در شهر و یا استان خویش است.

هتل، متل، مدرسه، ویلا و آپارتمان مکان‌های است که مسئولان استانها برای جذب گردشگر و اسکان آنها در نظر گرفتند.

مازندران در جذب گردشگر سرآمد است، حضور گردشگران در مازندران به خاطر نعمت عظیم خدادادی جنگل و دریا است که این استان و دیگر استانهای شمالی این هر دو نعمت عظمیم خدادادی را یکجا در خود دارد و در برخی نقاط نیز فاصله بین دریا و جنگل جاده ارتباطی است.

مازندران به خاطر نزدیکی با تهران، همسایگی با استان سمنان، قرار گرفتن در راه مشهد مقدس هر ساله شاهد حضور گردشگران زیاد نوروزی است و بسیاری از گردشگران نوروزی در مازندران بدون توجه به وضعیت اسکان حاضرند شب را در چادر اقامت کنند تا نعمت حضور در مازندران و بهره بردن از این نعمت طبیعی خدادادی نصیبشان شود.

این روزها حال دریا و جنگل مازندران مساعد نیست، حضور گردشگرانی که رعایت شئونات اسلامی را نمی‌‌کنند باعث دلگیر شدن دریا و غمگینی جنگل از گردشگران نوروزی است.

جولان قلیان به دستان در حاشیه دریا خزر که بیشتر آنها خانم‌های کم سن و سال است موجب رنجش دریا شد.

حضور در  دریا با وضع نامناسب و عریان شدن مردان در کنار دریا بدون توجه به حضور بانوان از دلایلی است که باعث غمگینی دریا در این روزها شده است.

عباسعلی ابراهیمی که متولی فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران است با انتقاد از وضعیت نامناسب جضور افراد در کنار دریا تاکید کرد: برخی جلفگری‌ها در مازندران باعث تاسف است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد مازندران اظهار داشت: مازندران دارای شرافت است و هویت آن در حماسه‌آفرینی لشگر 25 کربلا و 10 هزار و  400 شهید دوران دفاع مقدس به ثبت رسیده است و باید حرمت‌داری شود.

وی در ادامه با اشاره به برخی رفتارهای نامناسب گردشگران نوروزی در مازندران گفت: فرهنگ غربی در مازندران جایی ندارد.

امام جمعه شهرستان عباس‌آباد با اعلام اینکه بعضی از میهمانان حرمت میزبان را نگه نمی‌دارند، اظهار داشت: برخی از  مسافران با وضع نامناسبی در سطح شهر عباس‌آباد حضور می‌یابند نیاز است مسئول برخورد با افراد بی‌حجاب مشخص شود.
نظرات بینندگان