arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۳۷۷۶
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۹ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۲

عربستان علیه Skype وارد عمل خواهد شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ریاض یکشنبه تهدید کرد که علیه پایگاه های ارتباطی برخط( آنلاین) مانند W ahatsApp وارد عمل خواهد شد زیرا این پایگاه ها مقررات را رعایت نمی کنند.

به گزارش انتخاب، این تهدید مقامات سعودی پس از آن مطرح می شود که اخباری از عزم مقامات برای نظارت بیشتر بر محتوای این شبکه ها منتشر شده بود.

تنظیم کننده مقررات مخابرات عربستان سعودی در بیانیه ای که در خبرگزاری رسمی عربستان منتشر شد با اشاره به WatsApp ، اسکایپ Skype . و ویبرViber که امکان مبادلات صورتی و تصویری را در اینترنت فراهم می کند، اعلام کرد:« برخی از نرم افزارهای کاربردی در اینترنت با مقررات مطابقت ندارند.»

این تنظیم کننده مقررات که کمیسیون فناوری های اطلاع رسانی و ارتباطات نام دارد در بیانیه خود از شرکت هایی که دسترسی به اینترنت را فراهم می کنند خواست به همراه سازندگان رایانه ای راه های مطابقت دادن خود با مقررات مطابقت دهند.

کمیسیون فناوری های اطلاع رسانی و ارتباطات عربستان سعودی ماهیت این نقض مقررات را مشخص نکرد.

این تنظیم کننده مقررات ارتباطات با اشاره به مسدود کردن پایگاه های برخط تهدید کرد در صورتی که مقررات رعایت نشود تدابیری ضروری اتخاذ خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از ریاض ، شماری از مقامات این بخش دوشنبه اعلام کرده بودند این پایگاه های اینترنتی در صورتی که راه های نظارت بر محتوای خود را ارائه نکنند ، مسدود خواهند شد.
نظرات بینندگان