arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۳۷۸۵
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۲۱ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۲

زکریا: امریکا به جنگ با تروریسم پایان دهد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فرید زکریا مجری ویژه برنامه جی پی اس در شبکه سی ان ان بر لزوم پایان دادن بر جنگ به اصطلاح با تروریسم برای آمریکا تاکید کرد .

به گزارش انتخاب به نقل از سی ان ان ، فرید زکریا در برنامه جی پی اس گفت ظاهرا اختلافات دو حزب جمهوری خواه و دموکرات امریکا پایان نیافته است و انها نمی توانند با همکاری هم مشکلات را حل کنند. اما باراک اوبام رئیس جمهور امریکا می تواند خودش برخی مشکلات را حل کند که یکی از انها پایان دادن به جنگ با تروریسم است و این می تواند نشانه ای برای دستاورد دوره ریاست جمهوری اش باشد.

زکریا گفت برای نخستین بار در چند سال اخیر ،جی جانسون از مقامات ارشد وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون ) از احتمال دوره پایانی مبارزه با تروریسم سخن گفته است .

زکریا افزود جانسون اخیرا در یک سخنرانی گفته است شمار زیادی از رهبران القاعده کشته و بازداشت شده اند و مبارزه با تروریسم در حال نزدیک شدن به یک نقطه عطف است. از اینرو آمریکا می تواند به اقدامات نظامی درخصوص مقابله با تروریسم دست بکشد.

زکریا افزود به هرحال اکنون همچنان ما (آمریکایی ها ) در وضع جنگی زندگی می کنیم. این دوره طولانی وضع جنگی برای امریکا بیسابقه است و طولانی تر از جنگ داخلی آمریکا و جنگ جهانی اول یا دوم محسوب می شود.

این وضع جنگی مبارزه با تروریسم اختیارات فوق العاده ای را به دولت فدرال آمریکا می دهد و می تواند بر اساس آن ، هر فردی را که بعنوان دشمن تلقی می شود ، از ازادی های مدنی اش محروم سازد.

زکریا گفت پایان به این وضع از مسائلی است که دو حزب جمهوری خواه و دموکرات باید بر ان همت گمارند.وی گفت این وضع جنگی هزینه سنگینی را به دولت و مردم امریکا وارد می کند و تاکنون در جنگ با ترویسم بیشترین بودجه پس از جنگ جهانی دوم به این سو هزینه شده است.وی گفت پایان دادن به جنگ با تروریسم به بهبود بحران مالی آمریکا کمک خواهد کرد و شماری از کارشناسان این موضوع راتایید می کنند. وی گفت در عین تهدیدات ترویستی به قوت خود باقی است اما دولت آمریکا می تواند در چارچوب مقررات قانونی و قضایی با آنها مقابله کند.وی گفت دولت امریکا همچنین در اقداماتی مانند استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین از مجوز کنگره بهتر است بهره گیرد و به تدریج به متهم کردن زندانیان در گوانتانامو مبادرت و انها را در دادگاههای نظامی و غیرنظامی محاکمه کند.
نظرات بینندگان