arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۳۹۲۰
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۲۰ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۲

تعرض به صحن مسجدالاقصی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : تعرض بیش از 280 شهرک نشین صهیونیست با حمایت نیروهای اشغالگر به صحن مسجد الاقصی و مقاومت فلسطینیان در مقابل آنها به درگیری، زخمی و بازداشت شدن تعدادی از فلسطینیان منجر شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی القدس، حدود 280 صهیونیست دیروز به صحن مسجد الاقصی تعرض کردند و تعدادی از آنها در آنجا اقدام به شرب خمر و آلوده کردن محل کردند. این اقدام موجب تحریک احساسات نمازگزاران و بروز درگیریهایی شد که در پی آن نیروهای اشغالگر به دفاع از شهرک نشینان پرداختند. این درگیری ها به زخمی شدن تعدادی از نمازگزاران و بازداشت تعدادی دیگر از آنها منجر شد.

با تکرار عملیات تعرض به مسجد الاقصی، برخی نهادهای دفاع از قدس مردم را برای دادن نگهبانی در مسجد و دفاع از آن در مقابل تعرض صهیونیست ها فراخواندند.

نیروهای اشغالگر اسرائیل با هدف دادن فرصت به شهرک نشینان صهیونیست و فراهم آوردن زمینه برای انجام مناسک آنها در داخل صحن مسجد الاقصی، درهای ورودی را بستند و مانع از ورود فلسطینیانی که کمتر از 50 سال سن دارند به مسجد شدند. اشغالگران این تصمیم را در پی وقوع درگیریهایی گرفتند که در مسجد الاقصی رخ داد و به زخمی شدن بیش از ده فلسطینی و بازداشت تعدادی دیگر از کسانی شد که در مسجد نگهبانی می دادند و در مقابل ورود بیش از 280 شهرک نشین مقاومت کردند که از طریق باب المغاربه وارد محوطه مسجد شده بودند و قصد داشتند مناسک ویژه خود را به جای آورند و یکی از شهرک نشینان در داخل محوطه مسجد الاقصی ادرار کرد.

فخری ابوذیاب پژوهشگر مسائل قدس در این زمینه گفت: حضور مسلمانان و نمازگزاران دریچه اطمینان است. ولی ما سکوت غیرقابل توجیه امت عربی و سازمانهایی مانند اتحادیه عرب، سازمان همکاری اسلامی و سایر موسسات رسمی عربی را محکوم و تقبیح می کنیم. موضع اینها در مقابل نخستین قبله مسلمانان چیست؟ چرا آنها در مقابل اقدامات اخیر اسرائیل برای نابودی مسجد الاقصی و یهودی سازی و آلوده کردن آن به وجود صهیونیست ها واکنشی نشان نمی دهند؟
 
جنبش حماس و دولت فلسطینی غزه تجاوزات وحشیانه اشغالگران و شهرک نشینان صهیونیست علیه مسجد الاقصی و رهبران و طلاب علوم دینی در آن را به شدت محکوم کردند و مسئولیت کامل پیامدهای این تجاوزات را متوجه اشغالگران دانستند.

اسماعیل رضوان وزیر اوقاف و امور دینی فلسطین گفت: ما مسئولیت کامل این اقدامات تحریک آمیز و آلوده سازی قدس و تحریک احساسات امت عربی و مسلمان را متوجه دشمن صهیونیستی می دانیم و باید اقدامات عاجل برای توقف این موج فزاینده تعرض به مسجد الاقصی قبله نخستین مسلمانان و دومین مسجد در اسلام به عمل آید.

هرچه صداهای تکبیر مردم در داخل صحن مسجد الاقصی طنین انداز می شود اشغالگران و شهرک نشینان خشمگین تر می شوند زیرا این صداها نشان دهنده حضور کسانی است که حاضرند با جان خود از آن محافظت کنند و در کمین طرح های شیطانی آنها برای تخریب آن و ایجاد هیکل ادعایی(هیکل سلیمان) به جای آن نشسته اند.

نظرات بینندگان