arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۴۱۹۰
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۳ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۲

توقیف خودروی پورشه با سرعت 240 کیلومتر بر ساعت در نوروز

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی بالاترین سرعت ثبت شده در نوروز امسال را متعلق به یک دستگاه پورشه با 240 کیلومتر بر ساعت عنوان کرد و گفت: رانندگانی که طی امروز و فردا از سفرهای نوروزی بازنگردند، قطعا در روز جمعه با ترافیک سنگین مواجه می‌شوند.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، سردار اسکندر مومنی روز چهارشنبه در حاشیه حضور در مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی، با اشاره به اینکه آخرین گزارشات دریافتی حاکی از آن است که بار ترافیکی تمامی محورها به سمت تهران و کلانشهرها به میزان قابل توجهی افزایش دارد، تاکید کرد: رانندگان و مسافران نوروزی حتماً تا پایان روز پنجشنبه به مقاصد اصلی خود بازگردند، چرا که در غیر این صورت قطعا در روز جمعه با ترافیک سنگینی مواجه خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه طی دو هفته اول طرح نوروزی، شمار کشته‌های سر صحنه تصادفات رانندگی در کشور حدود هفت درصد کاهش داشته است، افزود: این در حالی است که آمارها نشان می‌دهد میزان تصادفات رانندگی در هفته سوم نوروزی افزایش داشته است.

رییس پلیس راهور ناجا شکل 38 درصد تصادفات نوروز امسال را واژگونی ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی عنوان کرد و گفت: در عین حال علت 23 درصد تصادفات، انحراف به چپ و 20 درصد سرعت غیرمجاز بوده است که در مجموع باید گفت خستگی و خواب آلودگی،‌ انحراف به چپ و سرعت غیرمجاز، علت 80 درصد تصادفات نوروز امسال است.

مومنی در خصوص بالاترین سرعت ثبت شده در نوروز امسال نیز گفت: بیشترین سرعت ثبت شده در نوروز امسال، متعلق به یک دستگاه پورشه با 240 کیلومتر بر ساعت در استان اصفهان بوده است که این خودرو توسط ماموران پلیس راه، توقیف و روانه پارکینگ شده است.

به گفته رییس پلیس راهور ناجا، استان‌های اصفهان و مرکزی بیشترین تصادفات نوروز 92 را به خود اختصاص داده‌اند.

وی به میانگین سنی رانندگان و تصادفات آنها اشاره کرد و گفت: بیشترین واژگونی‌ها به دلیل خستگی و خواب‌آلودگی مربوط به افراد بالای 40 سال، بیشترین انحراف به چپ متعلق به افراد 30 تا 40 سال و بیشترین سرعت غیرمجاز مربوط به افراد زیر 30 سال بوده است.

به گفته مومنی، شاید دلیل اصلی آمار بالای واژگونی خودرو افراد بالای 40 سال در تصادفات نوروز امسال، احساس تجربه بالا در رانندگی بوده است.

وی تصریح کرد: به افراد میانسال توصیه می‌کنیم قوانین و مقررات رانندگی را بیشتر رعایت کنند و جوان‌ها نیز حتما مراقب سرعت و شتاب و عجله در رانندگی باشند و سرعت غیرمجاز نروند.

رییس پلیس راهور ناجا با تاکید بر اینکه افرادی که در سال اول دریافت گواهینامه رانندگی هستند، اجازه رانندگی در جاده‌ها را ندارند، گفت: قطعا اگر این افراد بدون توجه به مندرجات گواهینامه رانندگی خود، در جاده‌ها رانندگی کنند، مجرم بوده و در صورت بروز هر گونه حادثه‌ای، نه تنها هیچ گونه خسارتی از سوی بیمه‌ها به آنها پرداخت نمی‌شود، بلکه این افراد به دادگاه معرفی شده و مورد برخورد قضایی قرار می‌گیرند.

مومنی، بیشترین تصادفات رخ داده در نوروز امسال را بین ساعت 12 تا 18 عنوان کرد و گفت: در عین حال بیشترین واژگونی‌ها که ناشی از خستگی و خواب آلودگی بوده است، بین ساعت 12 تا 16 رخ داده که توصیه می‌کنیم رانندگان در این ساعات با توجه به صرف ناهار و آغاز تردد در جاده، حتما مراعات کرده و در صورت لزوم نسبت به استراحت لازم پیش از آغاز سفر و یا در صورت مواجهه با خستگی و خواب‌آلودگی، اقدام کنند.
نظرات بینندگان