arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۴۲۰۴
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۴ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۲

اروپا رکورد تاریخی بیکاری را زد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
19 میلیون بیکار، آخرین آمار بیکاری در اروپاست.

خبرآنلاین به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامۀ لوموند، نرخ بیکاری در اروپا به بالاترین میزان خود رسیده و از رقم ماه فوریه نیز عبور کرده است. طبق آخرین آمار منتشر شده از سوی یورواستات (مرکز آمار اروپا) در حال حاضر 19 میلیون بیکار در 17 کشور منطقۀ یورو وجود دارند.

نرخ بیکاری در ماه ژانویه به 12% رسید، در حالیکه در ماه قبل از آن، این رقم 11.9% بود. در ماه فوریه نزدیک به 33000 نفر دیگر به آمار بیکاران منطقه یورو اضافه شدند.

در مجموع در میان کل کشورهای اتحادیه اروپا، نرخ بیکاری در ماه فوریه 10.9% بود که در مقایسه با ماه قبل (10.8%) از افزایش برخوردار بوده است.

در میان کشورهای منطقۀ یورو، یونان با 26.4% (طبق آمار ماه دسامبر)بالاترین نرخ بیکاری را دارد و این رقم در اسپانیا نیز 26.3% است.

این در حالیست که بسیاری از کشورهای قدرتمند اروپایی در وضعیت متفاوتی به سر می‌برند. نرخ بیکاری در اتریش 4.8%، در آلمان 5.4% و در لوکوزامبورگ 5.5% است؛ کشورهایی که پائین‌ترین نرخ بیکاری را در منطقۀ یورو دارند.

گفتنی است نرخ بیکاری در ایتالیا در مقایسه با ماه قبل (با 0.1 امتیاز) از کاهش برخوردار بوده است و به 11.6% رسید، اما با این حال از هر 10 جوان ایتالیایی یک نفر بیکار است. رقم بیکاری در ایتالیا در ماه ژانویه بالاترین میزان از سال 2004 و در مقیاس سه‌ماهانه بالاترین میزان از سال 1992را داشته است.
نظرات بینندگان