arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۴۲۱۹
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۶ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۲

مشت آهنین ارتش عراق اسرار را افشا کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک منبع امنیتی عراق فاش کرد چهارده تروریست که در عملیات ارتش عراق در شمال استان بابل دستگیر شده‌اند به اجرای حملات خونین و دریافت پول از یکی از کشورهای عرب خلیج فارس از طریق یک شخصیت عشیره ای عراقی اعتراف کرده اند .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر ، نیروهای عراقی اجرای عملیات موسوم به " مشت آهنین " را برای تعقیب هسته های شبکه تروریستی القاعده و خشکاندن منابع تروریسم در شمال استان بابل آغاز کرده اند .

به گفته این منبع امنیتی عراق یکی از اقدامات ارتش عراق در اجرای عملیات موسوم به : مشت آهنین " خشک کردن مساحت گسترده آبی پوشیده از نیزارهاست که شبکه القاعده ، این مناطق را خریداری و به اردوگاههای آموزش عناصر خود تبدیل کرده است .

این منبع گفت : هدف عملیات ارتش عراق که تاکنون در اسکندریه ، جرف الصخر، بحیرات و خضر صورت گرفته است از بین بردن تروریست ها در بابل است که رابط بین استان های شمالی و جنوبی و شرقی و غربی و همچنین از بین بردن فعالیت گروه موسوم به عبد الله بن زبیر است که از تشکیلات وابسته به تروریستهاست.

در این حال " شیروان وائلی " وزیر سابق امنیت ملی عراق گفت:  " اطلاعات نشان می دهد در این منطقه تروریست ها حضور دارند. این منطقه برای تروریست ها یک منطقه مناسب است و تروریست ها از گذشته در آن حضور داشته اند. وضع امنیتی در مرزهای بین سوریه و  عراق قطعا پیامدهای خطرناکی دارد."

" علی شبر " عضو مجلس نمایندگان عراق نیز گفت:  " القاعده تلاش می کند در مناطق بیابانی مانند الرمادی نفوذ داشته باشد تا به شمال بابل یعنی تا جرف الصخر و مناطق نزدیک به آن دسترسی داشته باشد ."

بر اساس گزارش های اولیه عملیات مشت آهنین نتایج بزرگی داشته است و نابودی القاعده در منطقه موسوم به مثلث مرگ در شمال بابل به معنای شکستن کمر تروریست ها و ضربه سهمگین به آنهاست که علیه ملتهای عراق و سوریه مرتکب جنایات خونینی می شوند .
نظرات بینندگان