arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۴۳۹۳
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۷ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۲

افزایش حملات از پيش طراحي شده به مجريان قانون در آمريکا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
موج حملات مرگبار به مقامات مجری قانون در آمریکا هراس وسیعی را موجب شده است.

به گزارش انتخاب به نقل از روزنامه واشنگتن پست، پس از کشته شدن دو دادیار در ایالت تگزاس و یک رئیس زندان در ایالت کلورادو در آمریکا، تیراندازی مرگبار در روز چهارشنبه به یک کلانتر در ویرجینیای غربی هراس زیادی در میان مقامات مجری قانون موجب شده است. همچنین مقامات منطقه شمال شرقی تگزاس از دستگیری یکی از ساکنان محلی به علت تهدید یک مقام ایالتی دیگر خبر دادند.

معلوم نیست آیا بین این قتل ها ارتباطی وجود داشته یا صرفا حوادث هم زمان در حرفه های خطرناک بوده است. با این حال این اخبار نگرانی مقامات مجری قانون را به ویژه در نواحی خطرناک تری مانند برخی شهرهای ایالت تگزاس که قضات به همراه محافظان مسلح رفت و آمد می کنند، تشدید کرده است.

با وجود تحقیقات وسیع اف بی آی درباره حوادث مرگبار اخیر هنوز معلوم نیست سرنخی درباره عاملان این قتل ها بدست آمده باشد.

نوامبر گذشته، دادیارهای فدرال در هوستون کیفرخواست هایی بر ضد سی و چهار عضو یک باند تبهکار تنظیم کردند اما روز دوشنبه یکی از وکلاء‌ مدافع در این پرونده گفت که جی هیلمن معاون دادستان آمریکا و دادیار فدرال در این پرونده در یک پیام الکترونیکی برای وکلا مدافع گفت که به علت نگرانی های امنیتی از این پرونده کنار می رود.

میزان قتل ماموران مجری قانون در آمریکا طی زمان در نوسان بوده است و خطرناک ترین دوره در دهه هزار و نهصد و هفتاد بود. کلا مورد مرگ ماموران دولتی به هنگام انجام وظیفه از صد و بیست و دو مورد در سال دو هزار و نه به صد و شصت و پنج مورد در سال دو هزار و یازده رسید. گرچه طبق آمار رسمی،‌ موارد وقوع اینگونه قتلها در سال گذشته صد و بیست و نه مورد اعلام شد، تحقیقات گلن مک گاورن مامور ارشد تجسس در دفتر داستان ناحیه ای ناحیه سانتاکارلا در کالیفرنیا که دو کتاب در خصوص این موضوع نوشته است، نشان می دهد طی سه سال گذشته حملات از پیش طراحی شده به مقامات مجری قانون افزایش داشته است.

وی سطح اخیر خشونت ها را با قتلهای مافیا در دهه هزار و نهصد و هشتاد در سیسیل و قتل های اخیر مرتبط با مواد مخدر در مکزیک مقایسه می کند.
نظرات بینندگان