arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۴۴۴۶
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۲۲ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۲

جنجال در کانادا بر سر تصاوير رفتار خشونت آميز پليس ونکوور

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رفتار خشونت آمیز پلیس ونکوور کانادا با فرد بازداشت شده جنجال فراوانی به پا کرده است.

به گزارش انتخاب به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار، پلیس ونکوور کانادا از زمان انتشار تصاویر ویدئویی که در آن مامور امنیتی در این شهر لحظاتی پس از بازداشت یک فرد با مشت بر دهانش می کوبد به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است.

این تصاویر که روز بیست و هفتم ماه مارس در اینترنت منتشر شد باعث واکنش های تندی در کانادا شده است. صدها نفر از کاربران اینترنت به سوء استفاده پلیس از قدرت اعتراض کرده اند. گفته می شود چنین رفتارهایی از سوی پلیس کانادا رایج است.

به دنبال انتشار این تصاویر خشونت بار، صفحه فیس بوکی به نام «من مورد حمله پلیس ونکوور قرار گرفتم» راه اندازی شده است. هدف از راه اندازی این صفحه اینترنتی، جمع آوری شهادت های شهروندان کانادایی درباره اقدامات غیرموجه پلیس این کشور و انتشار گسترده چنین ماجراهایی است.

هر چند هیچ تضمینی وجود ندارد که جدیدترین ابتکار شهروندان کانادایی تاثیری واقعی بر رفتار بخشی از ماموران پلیس ونکوور داشته باشد، بسیج اخیر کاربران اینترنت در این شهر به ثمر نشسته است زیرا پلیس محلی اعلام کرده است بلافاصله تحقیقاتی را درباره بازداشت خشونت باری که منشا جنجال کنونی است آغاز کرده است.
نظرات بینندگان