arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۴۵۶۴
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۸ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۲

توضیح قشقاوی درباره فوت 2زائر ایرانی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون کنسولی وزارت امور خارجه در خصوص کشته شدن دو بانوی زائر ایرانی در فرودگاه جده توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، حسن قشقاوی، معاون کنسولی ، امور مجلس و ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه در خصوص کشته شدن دو بانوی زائر ایرانی در فرودگاه جده گفت: متاسفانه این حادثه بر اثر ورود تانکر خدمات آب به سالن ترانزیت در ساعت 15.30 عصر روز گذشته اتفاق افتاد.

در این سالن اعضای کاروان شماره 2842 تهران حضور داشتند و متاسفانه دو تن از هموطنان بنام خانم‌ها پری ارفع و زهرا آتش‌زای بر اثر برخورد با این تانکر در دم کشته شدند و خانم طاهره شادکام و آقای هادی رییسی دچار مصدومیت شدند که بنا به گفته پزشکان ، مجروحین حادثه از خطر جدی نجات یافته و در حال مداوا هستند.

قشقاوی افزود: بعد از این واقعه مدیرکل حج و زیارت عربستان سعودی و سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در جده موضوع را مورد پیگیری قرار دادند. طرف سعودی ضمن ابراز تاسف و عذرخواهی قول داده است که پس از بررسی دقیق و کارشناسانه حادثه فوق، نتایج آنرا به اطلاع طرف ایرانی برساند.

معاون کنسولی وزارت امورخارجه با اشاره به رسالت دستگاه دیپلماسی در دفاع از حقوق اتباع ایرانی در خارج از کشور و پیگیری مجدانه موضوع حادثه فوق برای زوار ایرانی تاکید نمود: دولت عربستان مسوول حفظ جان حجاج و عمره گذاران می‌باشد.

قشقاوی در پاسخ به سوالی پیرامون حادثه تصادف دیپلمات سعودی در تهران گفت: این حادثه که به دلیل سرعت غیرمجاز و رانندگی در حالت عدم تعادل و تخلف از قانون اتفاق افتاد توسط وزارت امور خارجه به صورت بسیار جدی در دست پیگیری می‌باشد و نتایج به اطلاع خانواده آسیب دیده و افکار عمومی خواهد رسید.

وی تاکید کرد: وزارت امور خارجه هرگونه تخلف از قانون توسط دیپلمات‌های مقیم را با جدیت مورد پیگیری قرار می‌دهد.
نظرات بینندگان