arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۴۵۸۵
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۲۲ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۲

علم‌الهدی: مذاکرات 1+5 افسانه است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
امام جمعه مشهد گفت: مذاکرات 1+5 افسانه ای است که دشمنان کشور راه انداخته اند تا بتوانند زورگویی شان را توضیح دهند زیرا آنها می خواهند آنچه در میدان جنگ انجام می دهند در پشت میز مذاکره انجام دهند و ما دل به مذاکرات نبسته ایم.

به گزارش انتخاب به نقل از مهر، حجت الاسلام احمد علم الهدی در نماز جمعه این هفته مشهد مقدس در جوار بارگاه ملکوتی امام هشتم اظهار کرد: پیام نوروزی مقام معظم رهبری در خصوص حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی یک پیام شعاری نیست بلکه تکلیفی است که برای همه ما گذاشته می شود و همه سازمانها و نهادها تکلیف مشخصی پیدا می کنند.

امام جمعه مشهد افزود: مردم هم در این زمینه تکلیف پیدا می کنند و حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی تکلیفی بر عهده آنها می گذارد.

علم الهدی با اشاره به اینکه حماسه سه عنصر پهلوانی، غیرت و تعصب به همراه دارد بیان کرد: وقتی این سه عنصر در رفتارهای اجتماعی ما بروز کرد به آن حماسه می گویند.

وی افزود: حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی در واقع اعلام این حقیقت است که عرصه اقتصادی و سیاسی مورد هجوم دشمن است و انسانهای با غیرت و با تعصب باید از این عرصه دفاع کنند.

امام جمعه مشهد اظهار کرد: در عرصه اقتصاد تهاجم دشمن با فتنه است اما در عرصه سیاست تهاجم دشمن به سه منظور صورت می گیرد.

علم الهدی گفت: دشمن در گام اول قصد دارد مردم را از نظام جدا کند سپس نظام را محتوای دینی تخلیه کند و در گام سوم عوامل خودش را در جریانهای مختلف نظام مشارکت بدهد و حماسه سیاسی یعنی اینکه مردم در برابر این سه تهاجم مسئولیت داشته باشند.

وی تصریح کرد: مردم باید در عرصه انتخابات حضور خودشان را با شور بیشتر به نمایش بگذارند و از طرف دیگر مسئولان نظام باید محتوای اسلامی این نظام را بیشتر نشان دهند تا خدایی نکرده نظام را لائیک نشان ندهند که البته اینگونه نیست.

امام جمعه مشهد بیان کرد: دشمن می خواهد مردم را از نظام جدا کند و نظام را ناکارآمد نشان دهد لذا سفره مردم را هدف قرار داده است.

علم الهدی افزود: اگر در کشور یک سری مشکلاتی به وجود می آید نباید به حساب ناکارآمدی نظام گذاشته شود.

وی با اشاره به مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 بیان کرد: مذاکرات 1+5 افسانه ای است که دشمنان کشور راه انداخته اند تا بتوانند زورگویی اشان را توضیح دهند زیرا آنها می خواهند آنچه در میدان جنگ انجام می دهند در پشت میز مذاکره انجام دهند و ما دل به مذاکرات نبسته ایم.

امام جمعه مشهد اظهار کرد: یکی از جاهایی که دشمن می تواند نیروهای خود را وارد کند، عرصه انتخابات است و البته به دلیل هوشیاری مسئولان نظام و رهبری، دشمن از این طریق هم نمی تواند نیروهای خود را وارد کند اما آنچه که خطر دارد این است که عناصر دلبسته به شهرت و ثروت بیایند و در قدرت نظام قرار بگیرند و بعدا مزدور دشمن شوند.

علم الهدی از مردم خواست نگذارند افرادی را که افزون خواه هستند وارد عرصه قدرت در نظام شوند چون در آینده مزدور دشمن خواهند شد.
نظرات بینندگان