arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۴۶۱۰
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۵ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۲

جانشین چاوز: این راستگرایان گستاخ و بی شرم (مخالفان) سعی دارند برق کشور را کاملا قطع کنند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ده روز قبل از انتخابات ریاست جمهوری در ونزوئلا، رقابت میان نیکلاس مادورو نامزد طرفداران چاوز و اِنریک کاپریلِس نامزد جناح مخالف شدت گرفته است. جانشین مورد علاقه هوگو چاوز، سعی دارد با اختلاف هر چه بیشتر و به افتخار رییس جمهور گذشته، برنده قدرتمند این انتخابات گردد.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ؛ روز پنجشنبه، نیکولاس مادورو، رییس جمهور موقت ونزوئلا، نیروهای مخالف دولت را به تلاش برای خرابکاری در شبکه برق کشور پیش از انتخابات چهاردهم آوریل آینده متهم کرد.

آقای مادورو، در مقابل هزاران نفر از طرفداران خود در یک میتینگ تبلیغاتی هشدار داد: "این راستگرایان گستاخ و بی شرم (مخالفان) سعی دارند برق کشور را کاملا قطع کنند. اگر چنین اتفاقی بیافتد، من هم مسئولیتم را بر عهده می گیرم و از ارتش و همچنین مردم خواهم خواست به خیابان ها بیایند و مقاومت و مبارزه کنند.”

همان لفاظی و شعارهای جنگجویانه در طرف مخالف پیدا می شود. اِنریک کاپریلس، نامزد حزب مخالف برای ریاست جمهوری ونزوئلا گفت: "هرگونه فساد توسط این دولت باید به ما نیروی بیشتری برای مبارزه دهد.”

به عقیده بسیاری از تحلیلگران، نیکولاس مادور از محبوبیت گذشته چاوز بهره مندی می برد، اما در عین حال مطمئن نیستند که مادورو قادر به حفظ یکپارچگی حزب سوسیالیست ونزوئلا باشد.

نظرات بینندگان