arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۴۶۱۳
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۰۰ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۲

روسیه: نتیجه مذاکرات "1+5" و ایران به اراده سیاسی طرفین بستگی دارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
"سرگی ریابکوف" معاون وزیر امور خارجه روسیه پس از پایان نخستین روز دور جدید مذاکرات نمایندگان گروه "1+5" میانجیان بین المللی و جمهوری اسلامی در آلماتی اظهار داشت که موفقیت این مذاکرات به وجود اراده سیاسی طرفین و توانمندی آنها برای بررسی به طور جدی پیشرفت در مذاکرات بستگی دارد.

به گزارش انتخاب به نقل از ریانوستی: سرگی ریابکوف گفت: "هر نوع گزینه در این جهت امکان پذیر است. همه چیز به دو تا مورد بستگی دارد: یک - تا چه حدی طرفین بتواند حسن نیت خود را برای حل و فصل (مساله هسته ای ایران) به اثبات برسانند؛ دو - توانمندی طرفین برای تعیین ابعاد مسیر پیشرفت و در عین حال، درنظرداشت نکاتی که باعث ایجاد اختلاف در این مسیر می شود و رفع آن".

یک منبع دیپلماتیک غربی پیشتر در مصاحبه با خبرگزاری «ریا نووستی» اظهار داشت گروه "1+5" میانجیان بین المللی حل مساله هسته ای در پیشنهادات ایران که در مذاکرات مجدد در آلماتی مطرح شد، هیچ چیز جدید را ندیده، اما امیدوار حصول پیشرفت در این مساله در جریان دور دوم بحث ها است.

یادآور می شود که دور جدید مذاکرات مدیران سیاسی گروه "1+5" میانجیان بین المللی حل مساله هسته ای (روسیه، چین، آمریکا، فرانسه، بریتانیا و آلمان) و ایران در شهر آلماتی قزاقستان برگزار می شود. این دومین بار است که مذاکرات گروه "1+5" و ایران در شهر آلماتی قزاقستان برگزار می شود.

"سعید جلیلی" دبیر شورایعالی امنیت ملی ایران در آستانه مذاکرات آلماتی اظهار داشت تهران مایل است حق غنی سازی اورانیوم توسط جمهوری اسلامی در این مذاکرات از سوی گروه "1+5" میانجیان بین المللی حل مساله هسته ای قبول شود.

"کاترین اشتون" رییس دیپلماسی اتحادیه اروپا روز پنج شنبه، 4 آوریل، اظهار داشت، از ایران انتظار دارد در مذاکرات آلماتی به پیشنهادات گروه "1+5" میانجیان بین المللی حل مساله هسته ای پاسخ دهد.

 
نظرات بینندگان