arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۴۶۸۸
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۲ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۲

بازجوئی FBI از رئیس پیشین سازمان سیا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک روزنامه آمریکایی نوشت، پلیس فدرال آمریکا اف‌بی‌آی از دیوید پترائوس رئیس پیشین سازمان اطلاعات مرکزی این کشور سیا در ارتباط به مسائل امنیتی پرونده رسوایی اخیرش بازجویی کرده است.

به گزارش انتخاب، تسنیم به نقل از روزنامه یو‌اس‌ای‌تودی نوشت: مقام‌های پلیس فدرال آمریکا اف‌بی‌آی از دیوید پترائوس رئیس پیشین سازمان سیا در خصوص اتهام انتقال پرونده‌های سری به زنی که با وی رابطه غیر اخلاقی داشته است، بازجویی کرده‌اند.

پترائوس نوامبر گذشته پس از فاش شدن رابطه پنهانی و غیر اخلاقی‌اش با پائولا برادول از سمت خود به عنوان رئیس سازمان سیا کناره‌گیری کرد.

افشای این رابطه به دوران حرفه‌ای کار و مسئولیت پترائوس در دولت آمریکا پایان داد. وی نقش مهمی در جنگ آمریکا در خاک عراق و افغانستان داشته است.

روزنامه یو اس ای تودی به نقل از یک مقام قضایی آمریکا افزود: بازجویی از پترائوس در منزل شخصی‌اش در شمال ایالت ویرجینیا صورت گرفته و بخشی از تحقیقات بر این امر متمرکز بوده که آیا وی اطلاعات طبقه‌بندی شده و پرونده‌های حساس اطلاعاتی آمریکا را به برادول منتقل کرده است.

بر اساس اعلام این مقام رسمی دستگاه قضایی آمریکا، تکمیل این تحقیقات به زمان بیشتری نیاز خواهد داشت.

سخنگوی اف‌بی‌آی نیز در این رابطه گفت: ماموران اف‌بی‌آی به فعالیت‌های خود در زمینه اجرای قانون در ایالت ویرجینیا ادامه می‌دهند. وی حاضر به ارائه توضیح بیشتری در این خصوص نشده است.

سخنگوی سازمان سیا نیز به فرانس‌پرس گفت: سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا نظری در خصوص انجام این تحقیقات ندارد و سیا همکاری کاملی با پلیس فدرال آمریکا خواهد داشت.
نظرات بینندگان