arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۴۸۰۵
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۴ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۲

کره شمالي و آمريکا تمايلي به رويارويي نظامي ندارند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ک کارشناس و تحلیلگر سیاسی با بیان اینکه کره شمالی توان منهدم کردن اهداف آمریکا را در منطقه دارد، تاکید کرد با وجود تهدیدهای موجود، کره شمالی و آمریکا تمایل ندارند وارد رویارویی نظامی با یکدیگر شوند.
به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ؛ ادموند غریب در گفتگو با شبکه تلویزیونی الاخباریه عربستان سعودی از واشنگتن درباره تنش در شبه جزیره کره گفت: کره شمالی توان هدف قرار دادن اهداف و پایگاه های آمریکا را در منطقه دارد. این کشور همچنین این قدرت را دارد که بخش زیادی از سئول پایتخت کره جنوبی را هدف قرار دهد و نابود کند. علاوه بر این، کره شمالی می تواند پایگاه های آمریکا را حتی در ژاپن هدف قرار دهد. بین آمریکا و کره شمالی توازن قدرت وجود ندارد. آمریکا نیز این قدرت را دارد که بخش زیادی از کره شمالی را ویران کند، به ویژه اگر کره شمالی بخواهد از سلاح اتمی استفاده کند. با وجود تهدیدهای موجود، هیچ یک از دو طرف تمایل ندارند وارد رویارویی نظامی با یکدیگر شوند. اما خطر موجود به دیدگاه و نگرش رهبران جدید کره شمالی مربوط می شود. اکنون در کره شمالی رهبران جوان و بی تجربه حاکم اند که ممکن است دچار اشتباهاتی شوند که در نهایت به رویارویی نظامی منجر شود.
ادموند غریب افزود: همان طوری که وزیر دفاع آمریکا گفت تهدیدهای کره شمالی کاملاً جدی است و باید مدنظر گرفته شود و با جدیت با آن برخورد کرد. البته، با توجه به سخنان برخی از مسئولان آمریکا می توان گفت که آنها برای آرام کردن اوضاع تلاش می کنند.
این تحلیلگر سیاسی درباره تصمیم گیران در کشور کره شمالی نیز گفت: ویژگی های کشور کره شمالی برای همه شناخته شده نیست. بسیاری در جهان از نحوه تصمیم گیری در این کشور آگاه نیستند. رهبر جوان این کشور نیز شناخته شده نیست و چه بسا این نظر وجود داشته باشد که او فردی شجاع و در عین حال جسور است. شاید او تلاش می کند تا این پیام را بدهد که در برابر تهدیدهای احتمالی از خارج به ویژه آمریکا و متحدانش فردی قدرتمند است.

غریب افزود: در آمریکا دیدگاهی نیز وجود دارد مبتنی بر اینکه رهبر کره شمالی تنها تصمیم گیرنده در این کشور نیست بلکه فرماندهان ارتش نیز نقش عمده ای در تصمیم گیری ایفا می کنند. به طور کلی می توان گفت کره شمالی اهدافی را دنبال می کند که باید تحقق یابد.
نظرات بینندگان