arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۴۸۴۲
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۳ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۲

بیانیه انگلیس پس از "آلماتی ‌2": هنوز فاصله بسیار است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر امور خارجه انگلیس بعد از مذاکرات آلماتی-2 مدعی شد موضع ایران با آن‌چه برای رسیدن به پیشرفت در مذاکرات درباره موضوع هسته‌یی لازم است، فاصله دارد.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه انگلیس در بیانیه‌ای که بعد از مذاکرات آلماتی منتشر شد، گفت: انگلیس همراه با شرکای سیاسی‌اش در حالی به قزاقستان رفت که آماده بود با حسن نیت با ایران مذاکره کند.

بنا بر گزارش خبرگزاری فرانسه، وی در این بیانیه با بیان این که مذاکرات طویلی درباره برخی مسایل انجام شد اما شکاف بزرگی میان طرفین وجود دارد، ادعا کرد: موضع فعلی ایران با آن‌چه برای رسیدن به یک پیشرفت دیپلماتیک لازم است، فاصله دارد.

هیگ ادامه داد: ما به ایران نگاه می‌کنیم تا با دقت ببینیم که آیا می‌خواهد به مسیر فعلی‌اش ادامه دهد و با فشار فزاینده جامعه بین‌المللی روبه‌رو شود یا اینکه به مذاکراتی معنا دار وارد شود.

مذاکرات آلماتی-2 با حضور نمایندگان گروه موسوم به 1+5 متشکل از آمریکا، انگلیس، فرانسه، چین، روسیه و آلمان و همچنین نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در روزهای جمعه و شنبه در آلماتی – قزاقستان برگزار شد. در پایان مذاکرات دو روزه، تاریخی برای دور بعدی گفت‌و‌گوها مشخص نشد.

دور اول مذاکرات آلماتی اسفندماه سال گذشته در آلماتی برگزار شده بود.
نظرات بینندگان