arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۵۰۶۰
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۵ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۲

متکی:کشور را به خاطر مرتضوی معطل کردند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یکی از کاندیداهای انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: مردم ایران پاسخ یاوه‌گویی‌های غرب را در پای صندوق‌های رای خواهند داد. 

به گزارش فارس، منوچهر متکی که از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری آتی است، طی سخنانی در مسجد حضرت ولیعصر (عج) شهرستان کرج و در جمع تعدادی از مردم این شهرستان اظهار داشت: طی بیش از سه دهه اخیر مردم مومن و انقلابی ایران اسلامی نقش‌آفرینی جدی در همه صحنه‌ها داشتند. 

وی با اشاره به در پیش بودن دو انتخابات بسیار مهم و سرنوشت‌ساز در خرداد ماه سال جاری در پاسخ به این سؤال که چرا می‌گویند این رقابت‌های سیاسی مهم است و باید به صورت گسترده و با حضور جدی و پرشور مردم برگزار شود،‌ گفت: علت این است که چهار سال پیش ما انتخاباتی داشتیم که با حضور گسترده و بی‌نظیر مردم برگزار شد، اما وقایع بعد از آن کام مردم را تلخ کرد. 

متکی ادامه داد: مردمی که با حضور خود در پای صندوق‌های رای رکورد زدند و با حضور حماسی در انتخابات سال ۸۸ می‌توانستند به دشمنان بار دیگر استقامت و پایداری خود را بر پای ارزش‌های انقلاب اثبات کنند به دلیل پیامدهای منفی آن دوره دستاوردهای آنها تا حدی خدشه‌دار شد و حتی برخی در خارج ادعا کردند که می‌توانند مشروعیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را زیر سوال ببرند. 

غربی‌ها انتخابات ۲۵ درصدی خود را پشت جنجال‌ها در ایران مخفی کردند 
وی با اشاره به برگزاری انتخابات‌ در اتحادیه اروپا گفت: در آن دوره در اروپا انتخاباتی با مشارکت زیر ۲۵ درصدی رای‌دهندگان برگزار شد و این در حالی بود که ملت ایران رکورد حضور ۸۸ درصدی را در پای صندوق‌های رای به ثبت رسانده بود، اما دشمنان ما در غرب و بدخواهان داخلی انتخابات ۲۵ درصدی غرب را پشت جنجال‌های ایران مخفی کردند. 

متکی ادامه داد: پس از انتخابات سال ۸۸ ما انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی را داشتیم و برخی مدعی بودند که فقط ۳۰ درصد مردم به پای صندوق‌های رای می‌آیند، اما همه دیدیم که توطئه دشمنان برای مایوس کردن مردم با حضور آگاهانه آنها خنثی شد و ملت ایران بار دیگر ثابت کردند که یاوه‌گویی‌ها تاثیری در عزم و اراده و ولایت‌مداری آنها ندارد. 

دشمنان تصور می‌کردند که با فشار می‌توانند در انتخابات ما تاثیرگذار باشند 
این کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری یازدهم با بیان اینکه دشمنان تصور می‌کردند که با فشار می‌توانند در انتخابات ما تاثیرگذار باشند، گفت: مردم ما بسیار دقیق هستند و وقتی پای مطالبات و آرمان‌ها و اهداف والای انقلاب و ولایت در میان باشد، جدی و به صورت گسترده در صحنه و در دفاع از ولایت و انقلاب حاضر خواهند بود. 

متکی تاکید کرد: جایی که اعتقاد و دین ما در میان باشد مردم ایران به ندای ولی امر خود لبیک گفته و بدون چون و چرا در صحنه حاضر می‌شوند. 

اوباما خیال می‌کرد ایران با یک فشار دیگر از پای در می‌آید 
وی در بخش دیگری از سخنان خود به یاوه‌گویی‌های برخی سران کاخ سفید در مواجهه با جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و با تشریح اهداف غربی‌ها در تحریم‌های غیر قانونی و خصمانه علیه ملت ایران گفت: اوباما در جایی گفته است که ایران با یک فشار دیگر از پای در می‌آید، اما ملت ایران خرداد امسال پاسخی به او خواهند داد که مانند ۳۴ سال اخیر از کرده خود و سران پیشین کاخ سفید حکومت‌مداران اروپایی پشیمان شود. 

متکی تاکید کرد: به طور قطع امسال ملت ایران با حضور گسترده و هوشمندانه در انتخابات درسی بزرگ‌تر و پرمحتواتر از گذشته به دشمنان خارجی و بدخواهان داخلی خواهند داد. 

حماسه آفریدنی‌ است 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نامگذاری سال جاری توسط رهبری عظیم‌الشان انقلاب اسلامی اظهار داشت: حماسه، آفریدنی است و برای حماسه سیاسی باید در کنار هم قرار بگیریم و ابتدا از اقتصاد شروع کنیم و به همین دلیل ولی امرمان نام امسال را تحت عنوان حماسه اقتصادی و حماسه سیاسی مزین فرمودند. 

حسرت یک آخ را به دل دشمنان می‌گذاریم 
این فعال سیاسی تاکید کرد: امسال ملت ایران با حماسه خود در همه عرصه‌ها و ایستادگی و استقامت در برابر تحریم‌های ناجوانمردانه حسرت یک آخ را هم بر دل دشمنان خارجی و بدخواهان داخلی خواهند گذاشتند. متکی افزود: به این دلیل با قدرت می‌گویم ما حماسه‌ای عظیم خلق خواهیم کرد که به خود و راه خود ایمان داریم و به رهبری عزیز باور داریم و هدایت‌های مدبرانه ایشان را چراغ راه سخت پیش رو می‌دانیم. 

نقد منصفانه در کنار بیان نقاط قوت موثر است 
وی همچنین به برخی مشکلات کشور در کنار نقاط قوت آن اشاره کرد و افزود: نقد منصفانه مهمترین عامل برای رسیدن به اهداف است. ما نمی‌توانیم از کنار تلاش‌های صادقانه‌ای که برای پیشرفت کشور صورت گرفته چشم‌پوشی کنیم. گام‌های بلندی برداشته شده و گام‌های دیگری نیز مانده است. به طور قطع نقد منصفانه در کنار بیان نقاط قوت موثر است. 

متکی گفت: در این راستا از همه مسئولان و دولت‌هایی که کار کرده‌اند تشکر می‌کنیم، اما در جاهایی که گام‌های غلط برداشته شد نیز باید انتقاد ‌کنیم و باید عزم جدی برای جبران اشتباهات داشته باشیم. 

مردم به دنبال مدیریت جدید در کشور هستند 
وی ادامه داد: خرداد امسال ملت ایران علاقه‌مند هستند که مدیریت جدید مبتنی بر پیشکسوتان گذشته بر سر کار آمده و با اتکا به تجارب و پرهیز از تمام ضعف‌هایی که وجود دارد و به کارگیری روند جدید در مدیریت کشور حماسه‌ای بزرگ هم در سیاست و هم در اقتصاد بیافرینند. 

به گفته متکی، رهبری عظیم‌الشان انقلاب وقتی می‌فرمایند حماسه اقتصادی و سیاسی لازم است، یعنی ما در این دو بخش مشکلات بسیاری داریم که باید با کاری جهادی و حماسی این مشکلات را برطرف کنیم. 

وی ادامه داد: به عنوان نمونه باید وابستگی به نفت کاهش یابد و جهت‌گیری‌های اقتصادی به سمت خصوصی‌سازی و اقتصاد مردمی سوق یابد. 

این فعال سیاسی تاکید کرد: اقتصاد را باید مردمی کنیم و جهت گیری‌های اقتصادی باید بر اساس فرهنگ دینی ما باشد، همانگونه که اداره کشور بر اساس الگوهای و معیارهای اسلامی است. 

چند ماه کشور را به خاطر گذاشتن و یا عزل مرتضوی معطل کردند 
وی با اشاره به اختلافات مجلس و دولت بر سر انتصابات تامین اجتماعی گفت: متاسفانه برخی اوقات ما امور اساسی را فدای مسائل خرد می‌کنیم، به عنوان نمونه چند ماه مسائل مهم مملکتی کشور را معطل گذاشتن و یا عزل آقای مرتضوی می‌کنیم و این نشان می‌دهد که مشکل در تصمیم‌گیری و اداره کارها است که باید به آن رسیدگی شود. 

وی در پایان با اشاره به کاندیداتوری خود در انتخابات و منع تبلیغات زودهنگام که مورد پرسش بسیاری از حضار بود نیز گفت: اجازه دهید مسائل مربوط به این موضوع را در زمان قانونی بیان خواهم کرد، اما به طور کلی فقط همین را می‌گویم که ایران را باید با همه ایرانیان بسازیم.
نظرات بینندگان