arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۵۱۰۴
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۸ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۲

پوتین: باید از امریکا قدردانی کنیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز دوشنبه از تعویق آزمایش موشکی آمریکا استقبال و آن را اقدامی مهم برای آرام کردن اوضاع در برابر کره شمالی توصیف کرد.
به گزارش انتخاب، پوتین در هانوفر آلمان در کنفرانس خبری مشترک با آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان گفت:‌ « به نظر من آمریکا اقدامی بسیار مهم انجام داد. آنها آزمایش یک موشک بالستیک را متوقف کردند. ما باید از این اقدام آمریکا قدردانی کنیم .»
پوتین و مرکل نمایشگاه صنعتی هانوفر را افتتاح کردند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از هانوفر، رئیس جمهور روسیه تاکید کرد: « من امیدوارم این اقدام مورد توجه شرکای ما از جمله کره شمالی قرار گیرد و هر یک از آنها در آرامش برای یافتن راه حل به مشکلات مختلف تلاش کنند .» وی درباره تشدید بحران با کره شمالی گفت: « آیا خطری وجود دارد؟ بلی بدون تردید این خطر وجود دارد .»
ولادیمیر پوتین درباره عواقب مناقشه هسته ای با کره شمالی هشدار داد و خاطر نشان کرد « فاجعه چرنوبیل در مقایسه با چنین مناقشه ای مثل یک قصه کودکانه خواهد بود .»
بعد از اقدام پیونگ یانگ برای انتقال دو موشک خود، آمریکا با تعویق آزمایش موشکی خود تلاش کرد در برابر کره شمالی اوضاع را آرام کند.
این موشک ها توانایی رسیدن به خاک آمریکا را دارند.
آمریکا قرار بود این هفته این آزمایش موشکی را در پایگاه هوایی واندنبرگ کالیفرنیا انجام دهد.
مقامات پیونگ یانگ که از تحریم های سازمان ملل متحد علیه خود بعد از آزمایش هسته ای جدید کره شمالی در اوایل فوریه و تمرین نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی خشمگین هستند، در هفته های اخیر اظهارات جنگ طلبانه را افزایش داده اند.
چین متحد کره شمالی هم که به آخرین تحریم ها رای مثبت داده است، روز یکشنبه از تشدید تنش در شبه جزیره کره ابراز نگرانی کرد.
شی جینپینگ رئیس جمهور چین بدون آنکه از آمریکا و کره شمالی اسم ببرد، گفت: « نباید به کسی اجازه داده شود در منطقه هرج و مرج ایجاد کند .»
نظرات بینندگان