arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۵۱۱۳
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۹ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۲

اصلاح طلبان اين هفته با خاتمي نشست برگزار مي کنند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ژاله فرامرزيان رئيس دوره‌اي شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاري تسنيم ، در خصوص مسائل مطرح شده در جلسه شب گذشته اين شورا گفت: در اين جلسه در راستاي دعوت شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات از محمد خاتمي براي ورود به عرصه انتخابات، ابراز اميدواري شد که خاتمي بپذيرد و وارد عرصه انتخابات شده و مديريت کلان کشور را برعهده بگيرد.

وي ادامه داد: حضور گسترده و مشارکت فراگير مردم مستلزم حضور ديدگاه‌هاي مختلف در انتخابات است و اصلاح‌طلبان يکي از وجوه ديدگاه‌هاي موجود هستند که بايد براي حضور در انتخابات کانديدا معرفي کنند.

رئيس دوره‌اي شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات در مورد ويژگي‌هاي کانديداي اصلاح‌طلبان گفت: کانديداي اصلاح‌طلبان بايد اجماع تمامي و يا اکثريت اصلاح‌طلبان را داشته باشد.

فرامرزيان با بيان اينکه حضور ديدگاه‌هاي مختلف در انتخابات مستلزم داشتن فضاي مناسب است، تصريح کرد: اگر بناست ديدگاه‌هاي مختلف در انتخابات حضور داشته باشند و باعث شکل‌گيري انتخابات پرشور شوند، اين امر مستلزم آن است که ديدگاه‌هاي مختلف بتوانند مواضع خودشان را مطرح و اطلاع‌رساني کنند.

وي ادامه داد: برگزاري مصاحبه، همايش و نشست از ابزارهاي اطلاع‌رساني است و اميدواريم محدوديت‌هايي که تا الان براي ما بوده، برداشته شود.

رئيس دوره‌اي شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات خاطرنشان کرد: نوع حضور ما در عرصه سياسي از اين به بعد براساس محدوديت‌هايي است که به صورت رسمي به ما اعلام شود.

فرامرزيان در مورد اينکه تا چه زماني منتظر پاسخ خاتمي خواهيد ماند، پاسخ داد: تا زماني که پاسخ خاتمي را نشنويم، در مورد شخص و مکانيزم بعدي نمي‌توانيم صحبت کنيم زيرا زماني که از کسي دعوت مي‌کنيم، اخلاقا بايد منتظر پاسخ وي باشيم. از اين رو مشخص نيست تا کي منتظر پاسخ خاتمي باشيم، اما طي اين هفته نشستي با خاتمي داريم که بعد از اين نشست نظرات وي را منعکس مي‌کنيم.

رئيس دوره‌اي شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات در مورد اينکه افراد ديگري مانند عارف، کواکبيان و جهانگيري بحثي صورت گرفته يا نه اظهار داشت: ممکن است بحث‌هايي در شورا صورت گرفته باشد و در مور د افراد و مکانيزم نيز صحبت‌هايي داشته باشيم اما تا زماني که پاسخ خاتمي را نشنويم اقدامات بعدي را اعلام نمي‌کنيم.

فرامرزيان با بيان اينکه اين چند صدايي‌ها مبناي صحيحي ندارد، تاکيد کرد: تا زماني که پاسخ خاتمي را نشنويم ممکن است که براي اقدامات بعد پيش‌بيني‌هايي بکنيم اما آنها را اعلام نمي‌کنيم.

وي در مورد انتخابات شوراها نيز گفت: البته شوراي هماهنگي در مورد انتخابات شوراها بيانيه‌اي صادر کرده و در آن مواضع‌مان را اعلام کرديم.

رئيس دوره‌اي شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات خاطرنشان کرد: از ديگر مسائلي که در جلسه ديشب مطرح شد، اين بود که ديدگاه‌هاي مختلفي که افرادي را معرفي مي‌کنند، مسئوليت معرفي آنها را بپذيرند، اينکه گفته شود ما تفکر فلان فرد را قبول نداريم، مشکلي را حل نمي‌کند و فقط مشکلات را افزايش مي‌دهد.

فرامرزيان در پايان اين گفت‌وگو تصريح کرد: بديهي است که نمي‌توانيم نسبت به تصميمات گذشته‌مان بي‌تفاوت باشيم چرا که باعث مي‌شود اعتماد مردم براي حضور در انتخابات خدشه‌دار شود و بهتر است افرادي که کانديدايي را معرفي کرده‌اند، مسئوليت آن را نيز پذيرفته و بدانند که نفي نوع مديريت آنها مشکلي را حل نمي‌کند.
نظرات بینندگان