arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۵۱۲۱
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۷ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۲

14 نفر در سيلاب کرمان مفقود شدند/ 134 روستا در محاصره سيل

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مهر نوشت: معاون عمراني استاندار کرمان با اشاره به ادامه بارندگيها در استان کرمان گفت: تا کنون گزارش 12 نفر مفقودي داده شده است که تلاش براي پيدا کردن اين افراد ادامه دارد.

محمد جواد کامياب در گفتگوي اختصاص با مهر اظهارداشت: هم اکنون بارندگي در اکثر شهرستانهاي استان کرمان ادامه دارد و پيش بيني مي شود اين بارندگي تا فردا تداوم داتشه باشد.

وي گفت: هيچ موردي فوتي در استان کرمان گزارش نشده است اما تا کنون 14 مورد مفقودي پيدا نشده داريم اين درحالي است که طي روزهاي اخير شش مفقودي در شهربابک و چهار نفر در ساردوئيه جيرفت که در سيلاب گير افتاده بودند و اعلام مفقودي شده بودند با تلاش امداد گران از مرگ حتمي نجات يافتند.

وي افزود: مفقود شدن 12 نفر فعلي نيز دليل بر فوت آنها نيست، از اين تعداد 12 نفر در ريگان در شرق کرمان و دو نفر در جبالبارز هستند.

وي از تلاش گسترده براي امداد رساني به سيل زدگان خبر داد و گفت: توزيع اقلام مورد نياز بين خسارت ديدگان از سيل آغاز شده است و دستگاههاي امدادي در حال آماده باش قطعي هستند.

وي از تخريب راهها در برخي شهرستانهاي استان کرمان اشاره کرد و گفت: بر اثر سيل تعدادي از خانه هاي مسکوني دچار آبگرفتگي و خسارت شده اند و تاسيسات زير بنايي نيز خسارت ديده اند که در حال براورد خسارات وارد شده هستيم.

کامياب افزود: هم اکنون 134 روستا در محاصره سيل قرار دارند و دسترسي به اين روستاها مشکل است که بيشتر در جيرفت، ريگان، بردسير، فارياب، قلعه گنج و رودبار قرار دارند که گسترده بالايي از جغرافيايي استان کرمان را در برگرفته اند.

وي گفت: هم اکنون تعداد افرادي که از اين سيلاب خسارت ديده اند به دو هزار و 362 نفر رسيده است.

وي از اسکان موقت برخي از سيل زدگان خبر داد و گفت: اطلاعات تکميلي طي ساعتهاي پاياني روز اعلام مي شود.
نظرات بینندگان