arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۵۱۴۸
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۹ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۲

جزئیات فرود هواپیمای آسمان در فرودگاه کویت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک مقام مسئول درباره جزئیات فرود هواپیمای آسمان در فرودگاه کویت گفت: پرواز شهرکرد-کویت برنامه‌ای بوده و مجوز‌های لازم را از سازمان هواپیمایی ایران و سازمان هواپیمایی کویت دارد اما کویت در پیاده کردن مسافران این پرواز تعلل کرد.

به گزارش فارس برخی رسانه‌های خارجی امروز خبری درباره پرواز یکی از هواپیماهای مسافری ناوگان هوایی ایران منتشر کردند با این مضمون که « کویت هواپیمای ایرانی را مجبور به بازگشت کرد».

در این خبر مدیریت هواپیمایی کویت مدعی شده بود فرودگاه کویت به هیچ یک از مسافران هواپیمای ایرانی اجازه نداد در فرودگاه کویت پیاده شوند و ادعا کرده بود دلیل این اقدام، فرود هواپیمای ایرانی در فرودگاه بین المللی کویت بدون اطلاع به فرودگاه و کسب اجازه براساس چارچوب ها و قوانین اعلام شده است.

همچنین روزنامه کویتی السیاسه در این‌باره نوشته بود: این هواپیما از اصفهان پرواز خود را آغاز کرده بود ساعت هفت صبح روز شنبه وارد فرودگاه کویت شد و فرود آمد اما به مسافران آن اجازه پیاده شدن داده نشد چرا که قبلاً ویزای کویت را دریافت نکرده بودند؛ این هواپیما سپس مجبور شد با ترک کویت، به ایران بازگردد؛ سازمان هواپیمایی کویت تحقیق رسمی را با کارمندان فرودگاه آغاز کرده است تا جزئیات حادثه فرود هواپیمای ایرانی بدون کسب اجازه قبلی مشخص شود.

پس از پیگیری خبرنگار این خبرگزاری درباره این اتفاق، یک مقام مسئول درباره فرود هواپیمای شرکت هواپیمایی آسمان در فرودگاه کویت اظهار داشت: این هواپیما در مسیر شهرکرد-کویت بوده است نه اصفهان-کویت.

وی ادامه داد: هواپیمای مسیر شهرکرد ـ کویت شرکت هواپیمایی آسمان دارای همه مجوز‌های پروازی از سازمان هواپیمایی کشوری و تمامی دستورالعمل‌ها بوده است.

وی اضافه کرد: این هواپیمای شرکت هواپیمایی آسمان روز شنبه هفته جاری پس از فرود در فرودگاه کویت، 5 ساعت معطل می‌ماند تا مجوز خروج مسافران توسط فرودگاه کویت صادر شود، و مشخص نیست این تأخیر از سوی فرودگاه کویت به چه دلیل بوده است؛ مسافران این پرواز پس از 5 ساعت معطلی پیاده شده و وارد فرودگاه می‌شوند اما اجازه سوار شدن مسافران مسیر کویت-شهرکرد صادر نمی‌شود.

این مقام مسئول تأکید کرد: این پرواز کاملاً برنامه‌ای بوده و همیشه در مسیر شهر کرد به کویت فعال است و مجوز داشته است.

وی توضیح داد: اگر ‌پرواز مذکور بنا به ادعای مسئولان حمل و نقل هوایی مسافری کویت، مجوز نداشته است، اصلاً چطور توانسته است وارد آسمان کویت شود و کویت به چه دلیل به آنها مجوز ورود به آسمان خود را داده است؟

این مقام مسئول تصریح کرد: این پرواز برنامه‌ای شرکت هواپیمایی آسمان، تمامی مجوز‌های ورود به آسمان کویت را داشته است.

وی در پاسخ به این سؤال که به چه دلیل مسئولان فرودگاه کویت اجازه ندادند مسافران این پرواز پیاده شوند و آنها را 5 ساعت در هواپیما نگه داشت، توضیح داد: برخی مشکلات فی‌مابین موجب بروز این اتفاق شد اما شرکت هواپیمایی آسمان هیچ مشکل مجوز نداشته است.

این مقام مسئول تصریح کرد: این اتفاق روز شنبه هفته جاری رخ داده است.
نظرات بینندگان