arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۵۴۸۲
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۶ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۲

تجدید نظر در عهدنامه ترکمنچای و گلستان در صورت تداوم اقدامات سران باکو

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با هشدار نسبت به مسئولان کشور آذربایجان گفت: این مسئولان اگر مواظب اظهارات خود نباشند، مجلس عهدنامه های ننگین و سیاه گلستان و ترکمانچای را مورد تجدید نظر قرار خواهد داد.

نادر قاضی پور در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۲۱ فروردین) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: انشاءالله سال حماسه سیاسی و اقتصادی ما نمایندگان مجلس به کمک سایر قوا بتوانیم سرباز خوبی برای ولایت باشیم.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ضمن عرض تسلیت به مناسبت درگذشت حضرت فاطمه زهرا(س) و همچنین ابراز همدردی با بازماندگان زلزله بوشهر افزود: حضرت فاطمه(س) مجموعه ای از نیکی ها بودند که تداوم راه اسلام مدیون ایشان است.

وی همچنین در تذکر به سران باکو، تصریح کرد: ما آذری زبانان اجازه نمی دهیم در کشور شیران آدم های کوچک خارج نشین برای ما تصمیم گیری کنند و تنها گوش به فرمان امام خامنه ای هستیم که خود آذری زبان است و به کوری چشم دشمنان نظام اسلامی در هر کجای ایران آذری زبان عزیز و در مسئولیت های مهم مشغول فعالیت هستند.

قاضی پور ادامه داد: ما نمایندگان مجلس به سران باکو هشدار می دهیم که اگر جلوی برنامه ها و اظهارنظر های سخیف خود را نگیرند، عهدنامه های ننگین و سیاه ترکمانچای و گلستان را در مجلس به تجدید نظر خواهیم گذاشت.

این نماینده مردم در مجلس نهم تأکید کرد: اگر سردمداران شیران و آران راست می گویند اجازه دهند در ۱۷ شهر جدا شده از جمهوری اسلامی همه پرسی برگزار شود و نتیجه از الان مشخص است که همه به پیوستن به اسلام و ایران اسلامی رأی خواهند داد.

قاضی پور همچنین در مورد مسائل کارگری افزود: افزایش حداقل حقوق کارگران برای سال جاری ۸۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است و در اینجا این سؤال مطرح است که آقای رئیس جمهور آیا در اطراف و اقوام خود کارگر ساده دارند که بدانند  این رقم تنها کفاف نان خشک و سیب زمینی آنها را نمی دهد.

وی همچنین خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: استخدام معلمان زحمت کش پیش دبستانی که هم اکنون به صورت شرکتی مشغول به فعالیت هستند، چه شد؟ چرا برای این مسئله آزمون برگزار نمی کنید باید علیه شما به این خاطر به کمیسیون اصل نود شکایت شود و شما با این اوصاف می خواهید کاندیدای ریاست جمهوری نیز باشید.

قاضی پور همچنین در تذکر به وزیر بهداشت و درمان افزود: آقای وزیر هنوز بر روی کار نیامده قیمت دارو چندین برابر شده است، آقای طریقت منفرد به بیماران ظلم نکنید.

وی تأکید کرد: آقای طریقت منفرد به این دانشگاه های علوم پزشکی تهران و ایران که دارای قدمت زیادی هستند با کدام هدف صورت گرفته است و این مسئله باعث تشنج در جامعه دانشگاهی شده است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی همچنین با هشدار در مورد احیا نشدن دریاچه ارومیه گفت: وعده مسئولان برای احیای دریاچه ارومیه تا کنون محقق نشده و متأسفانه هر روز شاهد مرگ تدریجی زیباترین دریاچه کشور می شویم.

وی یادآور شد: سال ۹۱ نیز تمام شد اما وعده گازرسانی به روستاهای مرزی تا کنون به درستی محقق نشده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن با تأکید بر مشکلات حوزه انتخابیه خود گفت: امیدوارم مشکلات روستاهای این حوزه هر چه سریعتر با مساعدت مسئولان مرتفع شود.
نظرات بینندگان