arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۷۴۲۹
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۴ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۲

پایگاه مردمی حداد عادل آغاز به کار کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پایگاه مردمی غلامعلی حداد عادل با عنوان"ایرانی آرام" در فضای مجازی آغاز به کار کرد.
ب
ه گزارش انتخاب به نقل از تسنیم، پایگاه مردمی غلامعلی حدادعادل عضو ائتلاف پیشرفت با عنوان " ایرانی آرام" آغاز به کرد.

در بیانیه آغاز به کار این پایگاه آمده است:

زمان به سرعت می گذرد وتا چشم به هم بزنیم روز 24خرداد- روزی که باید تک تک ایرانیان با انتخابی آگاهانه سرنوشت خودرا رقم بزنند - فرا می رسد . بدیهی است با توجه به شرایط حساسی که ایران سرافراز وانقلاب اسلامی درآن قرار گرفته است کمیت وکیفیت حضور مردم در انتخابات وگزینش یازدهمین رییس جمهور اسلامی ایران ،نقشی موثر واساسی در ادامه راه ا نقلاب ورسیدن ایران اسلامی به قله های پیشرفت وعزت وافتخارخواهد داشت .

به همین دلیل ما، تعدادی ازفرزندان شما ملت شریف وبزرگوار ایران اسلامی دور هم جمع شدیم تا براساس تکلیف شرعی وعرق ملی ، نقشی هرچند اندک در معرفی کاندیدای اصلح ایفا نماییم . ما فکر می کنیم کشور عزیزمان ایران اسلامی برای ادامه راه رو به رشد خود درشرایط حساس فعلی نیازمند رئیس جمهوری است که علاوه بر برخورداری از توانمندی های علمی ومدیریتی برای اداره کشور، بتواند آرامش وروحیه امید رانیز درجامعه فراگیرکند .

با توجه به همین موضوع وبا احترام به همه بزرگوارانی که برای شرکت درانتخابات ریاست جمهوری اعلام آمادگی کرده اند ، جناب آقای دکتر غلامعلی حدادعادل را واجد این شرایط می دانیم وامیدواریم که ایشان احساس تکلیف فرموده ووارد عرصه انتخابات شود .از شما دوست عزیز و خواننده گرامی درخواست همکاری داریم وامیدواریم بانظرات سازنده خود یاریمان کنید . منتظر حضورسبزتان در کنار خود هستیم .

همچنین در بخش دیگری از این پایگاه خبری در مطلبی با عنوان ما برای دعوت از حداد عادل جهت حضور در انتخابات دلایلی داریم؟ آمده است:
دکترغلامعلی حداد عادل  مرد اخلاق و ادب ، با سابقه مدیریت  در نهادهای علمی پژوهشی ،فرهنگی و سیاسی ،ریاست قوه مقننه ومنتخب اول مردم شریف تهران در مجلس نهم است .ایشان شخصی بسیار محجوب بوده و  ویژگی های اخلاقی منحصربفردی داردکه ازجمله بارزترین آنها، اخلاق مداری درگفتار وعمل و تاکید همیشگی بر گفتمان اصیل انقلاب اسلامی است . بهره مندی ازهمین ویژگی های اخلاقی است که باعث شده است دکتر حداد منتقدی صاحب نظر باشد،و در برابر دیدگاه های مغرض و منحرف از جاده اصلی انقلاب ، تمام قد بایستد . دراین نوشتار، توانمندی های ایشان درمورد برخی ازمسائل مهم وموردنیاز مردم وانقلاب اسلامی راباز گو می کنیم .
مسائل فرهنگی و اصول تربیتی
با توجه به هجمه های دشمن در راستای جهانی سازی فرهنگ غربی ، مسائل فرهنگی و اصول تربیتی ارزشی دوچندان پیدا می کند و ملتی می تواند در برابر توطئه دشمن ایستادگی کند که بتواند دست به خود سازی زده ،فرهنگ ملی ودینی خودرا خوب بشناسد و پایبند به اصول و آرمانهایش باشد.دکتر حداد عادل با آثار و مسئولیت هایی که در حیطه فرهنگ بر عهده داشته نشان داده است که پایبندبه فرهنگ و ارزشهای اصیل اسلامی ، وفادار به آرمانهای امام وشهدا است واین توانایی را داردکه برای پایداری وجهانی سازی فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی اقدامات اساسی انجام وفرهنگ دینی وملی ایرانیان را در مقابل ناتوی فرهنگی دشمن واکسیسنه کند. شاید بتوان گفت عامل اصلی محبوبیت وموفقیت دکتر حداد عادل دلبستگی ایشان به شهده وایثارگران عرصه های جهاد ومقاومت است باشد که خود می گوید: ” باید درس اخلاق و از خودگذشتگی را از شهدا، جانبازان و ایثارگران بگیریم” واین نشان از روحیه و دیدگاه والای اوست .
مسائل اقتصادی و سیاسی
مسائل اقتصادی همواره یکی از موارد مهم رهبری ومسئولین عالی رتبه نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده است که نمونه بارز آن انتخاب شعارهای اقتصادی برای هر سال توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی در پنج سال اخیر وانتخاب سال جاری به عنوان سال حماسه سیاسی واقتصادی می باشد . موضع گیری های حدادعادل در جریانات و حوادث مختلف سیاسی واقتصادی ، گویای نگاه عمیق ایشان به مسائل اقتصادی بوده و شعار پیشرفت بر اساس الگو و مدل اسلامی- ایرانی ، بیانگر این نکته مهم می باشد که  برای پیشرفت ،پویایی وبالندگی ورشد وتکامل همه جانبه به ویژه درمسائل اقتصادی ، نیاز به علم وعمل علمی وانقلابی می باشد که وی توانایی به نتیجه رساندن تلاش نخبگان اقتصادی کشور برای رسیدن به قله های پیشرفت واقتدار علمی واقتصادی را دارد .
با مروری بر شاخصه ها و قابلیت های دکتر حداد عادل می توان گفت وی می تواند نمادی از گفتمان اصولگرایی باشد،که تنها در پی شعار نیست و دارای برنامه ای مدون جهت رسیدن به جایگاه واقعی کشور همسو با تامین احتیاجات مادی و معنوی مردم و همراه با عزتمندی و افتخار است .
این استاد ادبیات فارسی و فلسفه دانشگاه از با اخلاقترین و منصف ترین سیاستمداران کشور است که هیچگاه حقیقت را فدای مصلحت نکرده و حقگویی و حق جویی در او متبلور است.
وی اعتقاد خاصی به نظم و برنامه ریزی دارد و می تواند برای مشکلات اقتصادی کشور مرهمی باشد که دلسوزی و وفاداریش شهره است .
درادامه این نوشتار، نمایی شماتیک از گفتمان های ادوار مختلف را از نظر می گذرانیم تا بهتربتوانیم به کاملتر ومردمی تر بودن گفتمان دکتر حداد عادل نسبت به سایر گفتمان ها پی ببریم .
گفتمان های غالب در ادوار مختلف هر کدام نمایندگی تفکری را عهده دار بودند .
الف) گفتمان حجت الاسام هاشمی رفسنجانی یا همان گفتمان سازندگی ، برمبنای اولویت توسعه بر آزادی و عدالت استوار می باشد . در این گفتمان به آزادی و عدالت آنچنان که باید پرداخته نشده است واین گفتمان بیشترمتاثر ازاعتقاد وعمل یقه آبی ها(تکنوکرات)ها پایه ریزی شده است .
ب) گفتمان آقای سیدمحمد خاتمی (اصلاحات) برمبنای اولویت آزادی بر عدالت پایه ریزی شده است . این گفتمان نگاهی الیت وار(نخبه گرایانه) داشته و  تنها طبقات متوسط رو به بالا را در بر می گیرد .
ج) پایه واساس اصلی گفتمان احمدی نژاد ،برمبنای اولویت عدالت بر آزادی می باشد . این گفتمان بر خلاف گفتمان خاتمی وجبهه اصلاحات ، نگاهی توده وار داشته و بیشتر طبقات متوسط رو به پایین  را در بر می گیرد . البته دکتر احمدی نژاد به دلیل گرفتار شدن در میان حلقه انحرافی ، توفیق مناسبی در عملی کردن گفتمان خود به دست نیاورد .
د) گفتمان  دکتر حداد عادل ، برمبنای پیشرفت وعدالت وآزادی ومعنویت پایه ریزی شده و  قابلیت جمع بین آزادی و عدالت و فربهی هر دو را در راستای گفتمان الگوی اسلامی-ایرانی پیشرفت دارمی باشد وبه همین دلیل  می تواند تمام طبقات اجتماعی را در خود جای دهد . دریک نگاه کلی می توان گفت که گفتمان ایشان رویکردی توده- نخبه محور دارد.
باعنایت به مسائل گفته شده وبا توجه به شرایط خاصی که ایران عزیز وانقلاب شکوهمند اسلامی درآن قرار گرفته است ، مااعتقاد داریم درچهارسال آینده سکان اجرایی کشور باید دردستان کسی باشد که توا ن ایجاد وحدت وهمدلی در بدنه اجرایی کشوروسایر قوا وهمچنین مراکز علمی ودانشگاهی وحوزوی را داشته باشد تاازاین طریق آرامش درجامعه حکم وزمینه حماسه آفرینی درعرصه های سیاسی واقتصادی برا ی مردم فراهم شود. علاوه بر موارد مواردفوق ، موضوع مهم دیگری که دررابطه با دکتر حداد عادل قابل ذکر می باشد این است که  گفتمان ایشان ،همان گفتمان مردم و رهبری معظم انقلاب اسلامی است و نکته مهم در این راستا پیوند میان این خواست عمومی با جهت گیری رهبر انقلاب اسلامی در نامیدن دهه چهارم انقلاب به دهه پیشرفت و عدالت است.
در واقع پیشرفتی سرشار از روحیه آزادی و استقلال برای تبلور کامل شعار استقلال،آزادی،جمهوری اسلامی
نظرات بینندگان