arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۷۴۵۱
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۵ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۲

باهنر: قرار نیست کسی به نفع لاریجانی کنار بکشد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه اگر در نظرسنجی ها نفر اول شدم در انتخابات می مانم و به نفع کسی کنار نمی کشم، گفت: اعلام کرده بودیم اگر لاریجانی می خواهد وارد صحنه شود زودتر بیاید و در ساختار قرار بگیرد، قرار نیست کسی به نفع وی کنار بکشد.

به گزارش خبرنگار مهر از اردبیل، محمدرضا باهنر پیش ازظهر دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران و رسانه های گروهی استان اردبیل اضافه کرد: تعدد نامزدها در عین حال که باعث شور انتخاباتی و شناخت مردم می شود موجب تشتت آرا در بین اصولگرایان شده و این به نفع اصولگرایان نیست.

وی با تاکید بر اینکه اصولگرایان باید به وحدت نظر برسند یادآور شد: در حال حاضر سه ائتلاف در بین اصولگرایان تشکیل شده که به لحاظ کارآمدی و کارنامه فعالیت های عمومی مدیریت، میزان جذب آرا و یا همان محبوبیت در بین مردم مقایسه شوند.

باهنر با اشاره به حضور خود در انتخابات آینده ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه اهل شعار نیستم و تلاش می کنم عملگرا باشم نگاه به آینده و درخور شأن ملت ایران، حل مشکل بیکاری ، گرانی ، افزایش سطح درآمد مردم را از برنامه های خود عنوان کرد و اظهار داشت: در گذشته هم کارهای مثبتی کرده ام اما نکات منفی هم بوده که باید رفع شود.

باهنر با اشاره به درک مطلوب خود از شرایط روز جامعه ادامه داد: می توانم برای درمان برخی مشکلات از جمله بحث اقتصادی و گرانی تاثیرگذار باشم چرا که در طول 25 سال حضورم در مجلس تاکنون 20 بودجه کشور را بررسی ، تدوین و تصحیح و در تصویب آن موثر بودم بنابراین اطلاعات جامع و خوبی دارم و می توانم راهکارهای علمی ارائه دهم.

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری اصلی ترین علت گرانی در جامعه را افزایش نقدینگی برشمرد و با بیان اینکه در 8 سال گذشته نقدینگی در کشور 7 برابر افزایش یافته و از مرز 500 هزار میلیاردتومان عبور کرده است افزود: یکی از دلایل گرانی نیز سرعت گردش پول است و این نقدینگی به دلیل سوق یافتن به دلال بازی و بازار طلا و ارز به اقتصاد کمکی نمی کند و آن را به شدت متضرر کرده است.

دولت هزینه اجرای قانون هدفمندی یارانه ها را بالا برد

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به اجرای طرح هدفمندی یارانه ها  یادآور شد: اصل پرونده یک طرح ضروری و لازم است و جزو آرزوهای دولتها و مجالس گذشته به حساب می آمد. این کار آغاز شد وما هم اکنون از آن راضی هستیم اما دولت با عدم تعادل در قانون هدفمندی هزینه اجرای آن را بالا برد.

وی با بیان اینکه با این اقدام دولت بسیاری از بنگاههای اقتصادی ضرر کردند و حتی به تعطیلی کشیده شدند متذکر شد : ما باید به جای اینکه نقدینگی حاصل از یارانه ها را به سمت تولید هدایت کنیم، این منابع به سمت بازار دلال بازی هدایت شد و این موجب شده که این طرح هم اکنون با هزینه بالایی اجرا شود.

باهنر با تاکید بر اینکه باید فازهای بعدی این طرح اجرا شود و مجلس هم به آن تاکید دارد تصریح کرد: البته به شرط اینکه مرحله اول این طرح آسیب شناسی شود و حتی در قانونگذاری بررسی شود. پرداخت این میزان یارانه حق مردم است و نباید کاهش یابد اما در فازهای بعدی باید به این امر توجه شود که بخشی از یارانه های پرداختی به بخش های مهم زندگی از جمله درمان تعلق گیرد.

هزینه درمان در کشور رایگان می شود

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در تشریح مراحل اجرای این طرح از جمله رایگان شدن هزینه های درمانی افراد جامعه در آینده بیان داشت: ما با مسئولان بهداشت و سلامت کشور مذاکره کرده ایم و می توان در این خصوص گامهای مثبتی برداشت.

نماینده مردم در مجلس گفت: اجرای این طرح را با تخصیص بخشی از یارانه های مردم به عنوان مثال با کسر 10 هزار تومان از یارانه پرداختی به مردم در فاز دوم می توان اجرا کرد و حتی بیماری های خاص مثل دیابت، ام اس، سرطان، جراحی های سخت و سایر هزینه های درمانی را تحت پوشش قرار داد.

وی از اجرای این طرح حتی در زمینه بیکاری و پرداخت بیمه بیکاری از یارانه ها خبر داد و گفت: طرحی را بررسی می کنیم که بتوانیم برای بیکاران فارغ التحصیل از طریق هدفمندی یارانه ها حق بیمه بیکاری پرداخت کرد.

وی اقتصاد ایران را بیمار و ضعیف توصیف کرد و با تاکید بر اینکه باید در این زمینه نسخه شفابخشی پیچیده شود یادآور شد: در حالی که قیمت جهانی طلا 20 درصد کاهش یافته نرخ طلا در کشور ما تکان نمی خورد این نشان می دهد که اقتصاد ما ضعیف و بیمار است.

قرار نیست کسی به نفع لاریجانی کنار بکشد

باهنر همچنین در پاسخ به سئوالی در خصوص کناره گیری به نفع یکی از نامزدهای نهایی در انتخابات آینده یادآور شد: ائتلاف گروه 5 نفره باید قبل از ثبت نام به یک نفر تبدیل شود و عمده این شاخص در نظرسنجی ها مشخص می شود که در این صورت اگر نفر اول شدم در انتخابات می مانم و به نفع کسی کنار نمی کشم اما اگر اول نشدم کنار می روم و برای انتخاب نفر اول تلاش خواهم کرد. مصمم هستم که عقب نشینی در این قضیه وجود نداشته باشد.

وی شائبه تلاش ائتلاف 5 نفره به نفع لاریجانی را رد کرد و متذکر شد: پیش از این اعلام کرده بودیم که اگر لاریجانی می خواهد وارد صحنه انتخابات شود زودتر بیاید و در ساختار قرار بگیرد، قرار نیست کسی به نفع وی کنار بکشد.

باهنر با مخالفت از حمایت فراکسیون اکثریت مجلس از نامزد خاص یادآور شد: معتقد نیستم فراکسیون اکثریت مجلس در انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا داشته باشد چرا که از نظر ساختار تشکیلاتی این فراکسیون مصلحت نیست از نامزد خاصی حمایت کند.

احتمال تکرار فتنه در انتخابات آینده منتفی است

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین همچنین با اشاره به حوادث انتخابات سال 88 عدم پایبندی به قانون را از مهتمرین دلایل بروز این حوادث عنوان کرد و افزود: همان موقع به آقایان گفتم که خودخواهی ، هوای نفس و قانون شکنی را به خیابانها نکشید و صبر کنید تا 4 سال دیگر و دوباره در انتخابات شرکت کنید.

وی با اشاره به اینکه دولت نیز طی چند سال گذشته قانون شکنی هایی داشته است یادآور شد: احتمال تکرار فتنه در انتخابات آینده با توجه به دستاوردهایی که برای فتنه گران داشت منتفی است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سرنوشت کشور با رای مردم مشخص می شود بنابراین مردم به انتخابات حساسیت دارند و حضور پیدا می کنند تاکید کرد: البته این حضور باید چشمگیر، پررنگ و معنادار باشد و علاوه بر حضور گسترده انتخاب باید درست و با شور و شعور باشد.

وی معتقد است نام کسی باید در انتخابات آینده از صندوق ها بیرون بیاید که نقاط ضعف روسای جمهوری دیگر را نداشته باشد و در عین حال نقاط قوت همه را داشته باشد.

اصولگراها به نفع هاشمی کنار نمی روند

باهنر همچنین در خصوص حضور هاشمی رفسنجانی  و خاتمی در انتخابات این مسئله را منتفی دانست و افزود: رفسنجانی بارها گفته برای انتخابات ورود پیدا نمی کند و چنانچه دیروز رسانه ها خبر دادند که خاتمی و هاشمی رفسنجانی در خصوص نامزد واحد به اجماع رسیده اند.

وی در پاسخ به این پرسش که در صورت حضور هاشمی رفسنجانی در انتخابات اصولگراها به نفع وی کنار خواهند کشید یا نه ، یادآور شد: هیچ اصولگرایی به نفع هاشمی کنار نخواهد رفت و رقابت خواهند کرد البته به نظر می رسد که هاشمی در این دور از انتخابات حضور نداشته باشد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین همچنین در خصوص حضور زنان در بدنه دولت تصریح کرد: انتخاب بانوان توانمند از ویژگی های احمدی نژاد در دور دهم ریاست جمهوری بود و در این دولت بانوان امتحان خوبی پس دادند.

وی ادامه داد: البته احمدی نژاد نشان داد که با افراد توانمند نمی تواند کنار بیاید اما در مجموع می توان در دولت آینده از قابلیتهای زنان به صورت مطلوب استفاده کرد.

باهنر در زمینه سیاست خارجی با تاکید بر نیاز بر لبخند و اخم و توجه به مصلحت نظام در کنار هم متذکر شد: اگر با همه دنیا دعوا داشته باشیم جز ضرر چیزی نخواهیم دید و در عین حال اگر در مقابل زورگویی های برخی کشورها هم کوتاه بیاییم ضرر خواهیم کرد.

باید با تمام کشورهای دنیا به تعامل برسیم

باهنر افزود: بر اساس سند چشم انداز و بنا به تاکید مقام معظم رهبری در 20 سال آینده باید با تمام کشورهای دنیا به تعامل برسیم این حتی آمریکا را نیز شامل می شود و به غیر از رژیم صهیونیستی که مشروع نمی دانیم باید با همه کشورها رابطه سازنده داشته باشیم.

وی با اشاره به رابطه ایران با آمریکا، با اشاره به اینکه ما در بسیاری از جاها با این کشور مشکل داریم ، گفت: اما اگر دست آهنی را کنار بگذارد و به ملت و دولت ایران احترام بگذارد می شود کاری کرد که رابطه سازنده شکل گیرد. ما به حق آمریکا نمی خواهیم تجاوز کنیم و انتظار داریم که آمریکا نیز به حق ایران تجاوز نکند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه ایران اصول و حق و حقوقی دارد که از آنها دست برنخواهد داشت متذکر شد: اما می شود با دیپلماسی لبخند بسیاری از مشکلات را از پیش رو برداشت. چنانچه می توانستیم به 20 درصد غنی سازی به راحتی دست یابیم در عین حال که با دیپلماسی لبخند اینقدر قطعنامه های سازمان ملل را هم تحمل نمی کردیم. دولت برخی هزینه های غیر ضروری را در این زمینه موجب شد.

وی با اشاره به طرح بحث "آقا اجازه" به این مسئله تاکید کرد که برخی آن را بد تعبیر و تفسیر کردند و اظهار داشت: سیاست کلی نظام را طبق اصل 110 قانون اساسی  مقام رهبری تبیین می کنند. بنابراین اجرای قانون همان اجرای نظر رهبری است.

باهنر گفت: مصوبات شورای امنیت ملی نیز پس از تایید رهبری قابلیت اجرا دارد. بنابراین باز مشخص است که نظر رهبری چیست و چه چیزی قابلیت اجرایی دارد و یا ندارد اما برخی پیروزی ها را به اسم خود می زنند و شکست را می خواهند به اسم دیگری تمام کنند.

وی با بیان اینکه مقلد رهبر انقلاب هستم تاکید کرد: معتقدم تمامی سیاستهای  ابلاغی را باید اجرا کرد.

نظرات بینندگان