arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۷۴۶۸
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۶ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۲

رئیس فدراسیون فوتبال تایلند: از کفاشیان خواستم از من در AFC حمایت کند

رئیس فدراسیون فوتبال تایلند در گفت و گوی اختصاصی با سایت رسمی فدراسیون فوتبال، به اهداف و برنامه هایش برای اداره کنفدراسیون فوتبال آسیا به نکاتی اشاره کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش انتخاب ورزشی و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، ورابی مکودی رئیس فدراسیون فوتبال تایلند که یکی از کاندیداهای انتخابات کنفدراسیون فوتبال آسیاست، ضمن تشکر از میهمان نوازی فدراسیون فوتبال ایران مخصوصا شخص رئیس فدراسیون فوتبال ایران گفت: به فدراسیون فوتبال ایران به خاطر فعالیت های بسیار با ارزشی که برای رشد و توسعه فوتبال انجام داده است تبریک می گویم. در سفر یک روزه ای که به ایران داشتم شاهد برگزاری دوره آموزشی فیفا و همچنین امکانات بسیار خوب آکادمی ملی فوتبال ایران بودم و این نشان می دهد که فدراسیون فوتبال چقدر به مسایل زیرساختی اهمیت می دهد.
 
وی ادامه داد: طبق گزارشهایی که از سوی رئیس آکادمی ملی فوتبال ایران درباره دوره های آموزشی، کنگره سالیانه علم و فوتبال و برنامه های ویژن و دیگر برنامه ها به من ارائه شد، معتقدم فدراسیون فوتبال ایران یکی از موفق ترین فدراسیون های حاضر فوتبال آسیاست و ما خوشبختانه از سالهای دور همکاریهای دوستانه ای با هم داشته ایم و به سهم خودم می توانم بگویم که ایران می تواند در عرصه های آموزشی و فوتبال پایه موفق تر از گذشته باشد.
 
ورابی مکودی در ادامه گفت: یکی از دلایلی که باعث شد تا از رئیس فدراسیون فوتبال ایران بخواهم، برای ریاست ای اف سی از من پشتیبانی کند این است که این کشور به رده های پایه و برنامه های آموزشی اهمیت خاص و فراوانی می دهد و موفقیت های خوبی هم به دست آورده است. اعتقاد دارم فرصت مناسبی است که با توجه به تجربیاتی که از سالهای دور تا کنون درعرصه فوتبال کسب کرده ام در اختیار فوتبال آسیا قرار دهم و به عنوان رئیس جدید ای اف سی مشکلات کشورهای مختلف قاره آسیا را حل کنم و در صورتی که انتخاب شوم مطمئن باشید برای برطرف کردن کوچکترین مشکل فوتبال ایران و آسیا ، از هیچ تلاشی دریغ نخواهم کرد. من از قبل، برای اینکه ثابت کنم می توانم فعالیتهای مثبتی برای ای اف سی انجام دهم رایزنی های خود را با کشورهای مختلف آغاز کرده ام و سیاستهای خودم را مطرح کردم و توانسته ام کشورهایی را راضی به حمایت از خودم کنم. معتقدم طی دو سال گذشته در فوتبال آسیا چند دستگی فراوانی وجود داشته و باید این چند دستگی را از بین ببرم. فوتبال آسیا از چند دستگی رنج می برد. به خاطر همین از دوستان و برادرانمان در فدراسیون های عضو می خواهم که با من متحد شوند تا با ازبین بردن این دو دستگی ها مشکلات فوتبال آسیا حل شود چرا که فوتبال یک بازی گروهی و تیمی است. ما اگر با هم یک گروه منسجم باشیم می توانیم به اهدافمان برای رشد و توسعه فوتبال آسیا برسیم.
 
رئیس فدراسیون فوتبال تایلند یکی از اهداف خود را تغییر اساسنامه ای اف سی اعلام کرد و گفت: در اساسنامه کنفدراسیون فوتبال آسیا یک سری تغییرات باید داده شود تا مشکلات فدراسیو های عضو حل شود. به عنوان مثال برخی ماده های اساسنامه باید حذف و مواد جدیدی جانشین آنها شود. همچنین درآمدی که از تبلیغات دورزمین یا حق پخش تلویزیونی  به ای اف سی تعلق می گیرد باید به صورت منصفانه و متوازن، در فدراسیون کشورهای مختلف توزیع شود تا آنها برای هزینه کردن مشکلی نداشته باشند و عدالت به طور کامل اجرا شود. یکی دیگر از سیاستها و اهدافم پیشبرد برنامه های نونهالان و فوتبال پایه است که باید به این رده از فوتبال اهمیت بیشتری داد که در این میان بانوان هم نباید فراموش شوند. به عنوان مثال تمام کشورها برای برگزاری مسابقات در رده سنی زیر14 سال، خودشان باید هزینه کنند و این در صورتی است که در رده های بالاتر این هزینه استفاده نمی شود. به خاطر همین شاهد برگزاری مسابقات در رده های پایه به صورت محدود هستیم. می خواهم کاری کنم که تمامی هزینه ها در این رده سنی، از سوی ای اف سی پرداخت شود. اگر مسابقات در این رده سنی، مانند رده های دیگر برگزار نشود فوتبال پایه رشد نخواهد کرد و در نهایت آینده فوتبال کشورهای آسیایی به حالت سکون درمی آید.
 
ورابی مکودی در پایان در پاسخ به این سوال که چه برنامه ای برای حمایت ویژه از فوتبال بانوان در آسیا دارید گفت:با تخصیص دادن بودجه برای حضور بانوان در رقابتهای آسیایی و جهانی و تیم های مختلف در قسمت های فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی، قصد دارم تا در فوتبال بانوان آسیا هم ضمن حل مشکلات مالی، به رشد فوتبال بانوان کمک کنم. می خواهم با در اختیار گرفتن اسپانسرها و کمپانی های مختلف، پول بیشتری را در اختیار فوتبال بانوان قاره قرار دهم تا شاهد رشد این بخش مهم از فوتبال آسیا باشیم. ممکن است فوتبال را خوب بدانم اما نمی توانم در فوتبال به خوبی بازاریابی کنم. به همین دلیل افراد قوی را در بازاریابی به کار خواهم گرفت تا بتوانم با حل مشکلات مالی ای اف سی، شرایط خوبی را برای این رشته فراهم کنم.
 

 

نظرات بینندگان