arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۷۵۴۵
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۲۳ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۲

نائب رئیس فیفا بخاطر اتهام کلاهبرداری استعفا کرد

جک وارنر در سال ۲۰۱۱ از مقام خود به عنوان رئیس اتحادیه کونکاکاف کناره‌گیری کرد و همه مسئولیت‌های رسمی در فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) را نیز کنار گذاشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش انتخاب ورزشی، جک وارنر، نایب رئیس سابق فیفا پس از طرح اتهام‌های تازه مبنی بر "کلاهبرداری" در طول عهده‌دار بودن ریاست کونکاکاف (اتحادیه فوتبال کارائیب، آمریکای شمالی و مرکزی) از سمت خود به عنوان وزیر امنیت ملی کشور ترینیداد و توباگو در منطقه کارائیب استعفا کرد.

جک وارنر در سال ۲۰۱۱ از مقام خود به عنوان رئیس اتحادیه کونکاکاف کناره‌گیری کرد و همه مسئولیت‌های رسمی در فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) را نیز کنار گذاشت.

آقای وارنر اتهام‌های وارد شده را کاملا در می‌کند. اما او از روز جمعه ۱۹ آوریل که اتهام‌های تازه‌ای در مورد او مطرح شده در کشورش تحت فشارهای شدید قرار گرفته است.

کاملا پرساد بیسه‌سر، نخست‌وزیر ترینیداد و توباگو استعفای آقای وارنر را پذیرفته است. او طی یک بیانیه رسمی از خدمات آقای وارنر تشکر کرد.

کمیته اخلاقی اتحادیه فوتبال منطقه کارائیب، آقای وارنر و همچنین چاک بلیزر، دبیر کل سابق اتحادیه را متهم کرده است که در طول خدمت در این نهاد فوتبال، از طریق تقلب و فساد مالی سودهای کلانی برده‌اند.

آقای بلیزر همچنین متهم است که از اتحایه ۲۰ میلیون دلار پول دریافت کرده بود.

هیچ‌یک از متهمان با روند تحقیقات که بر اساس مدارک و ۳۸ مصاحبه به انجام رسیده است، همکاری نکرده‌اند.

آقای وارنر پس از آنکه به دادن رشوه به نهادهای ورزشی در کارائیب متهم شد، از مقام خود به عنوان نایب رئیس فیفا کناره گرفت.

البته پیش از آن، فیفا آقای وارنر را به طور موقت از فعالیت‌هایش محروم کرده بود اما کناره گیری وی از مقامش به این معنا بود که روند تحقیقات درباره وی متوقف و در نتیجه پرونده اتهام‌های او بسته شد.

نظرات بینندگان