arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۷۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۱ - ۱۷ بهمن ۱۳۸۹

"هیچ کدام از سی دی های تبلیغ معافیت سربازی کارساز نیست"

معاون مبارزه با جرایم رایانه‌ای پلیس آگاهی ناجا با اشاره به ارسال ‌ایمیل‌ها با موضوع فروش سی‌دی‌هایی با عنوان «بهترین راه معافیت از سربازی» اظهار کرد:پیگیری تخلف تبلیغاتی در اینترنت همچون تخلف تبلیغات در مطبوعات با وجود شاکی خصوصی مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون مبارزه با جرایم رایانه‌ای پلیس آگاهی ناجا با اشاره به ارسال ‌ایمیل‌ها با موضوع فروش سی‌دی‌هایی با عنوان «بهترین راه معافیت از سربازی» اظهار کرد:پیگیری تخلف تبلیغاتی در اینترنت همچون تخلف تبلیغات در مطبوعات با وجود شاکی خصوصی مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری انتخاب به نقل از ایسنا، سرهنگ‌ مهرداد امیدی درباره ارسال شدن برخی‌ایمیل‌ها مبنی بر فروش سی‌دی‌هایی با عنوان «بهترین راه معافیت از سربازی» اظهار کرد: این موضوعات به عنوان آگهی‌های اینترنتی مطرح است که از جذابیت و فریبندگی برای مخاطبان برخوردار است.

وی با بیان اینکه این آگهی‌ها مبالغ کمی را برای فروش سی‌دی‌های خود در نظر می‌گیرند، اما واقعیت این است که هیچ کدام از آنها کارساز نیست، توصیه کرد که مردم در مواجهه با این گونه تبلیغات به آدرس فروشگاه‌های اینترنتی توجه کنند.

معاون مبارزه با جرایم رایانه‌ای پلیس آگاهی ناجا خاطرنشان کرد: در سال گذشته نیز مواردی مربوط به معافیت از سربازی در قالب سی‌دی‌ و دی‌وی‌دی در اینترنت آگهی می‌شد که برخی افراد پس از خریداری کردن این اقلام متوجه می‌شدند که محتوای آن به غیر از موضوع تبلیغ شده است.

وی درباره چگونگی نظارت بر تبلیغات اینترنتی اظهار کرد: قرار بود وزارت بازرگانی در این رابطه تدابیری را در نظر بگیرد که بر اساس آن فروشگاه‌های معتبر صاحب لوگو شوند اما هنوز این موضوع اجرایی نشده است.

امیدی خاطر نشان کرد: پیگیری تخلف تبلیغاتی در اینترنت همچون تخلف تبلیغات در مطبوعات است که با وجود شاکی خصوصی مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه کلاهبرداری از طریق آگهی تبلیغات در فضای مجازی در سال جاری حدود 17تا 18 مورد پرونده‌ بوده است، افزود: در صورت وجود فریب در این تبلیغات و مشخص شدن این که ادعای گفته شده واقعیت ندارد، مالباخته باید از این موضوع شکایت کند تا به عنوان یک جرم خصوصی به آن رسیدگی شود.

معاون مبارزه با جرایم رایانه‌ای پلیس آگاهی ناجا، به یکی از کلاهبرداری‌هایی که در سال‌های گذشته در اینترنت انجام شد، اشاره کرد و گفت: برخی از سایت‌ها اعلام می‌کردند که مخاطبان می‌توانند تنها با کلیک کردن بر روی یک سایت خاص پول دریافت کنند که این موضوع شگرد برخی از افراد بود که با برخی از شرکت‌های خارج از کشور با عنوان بازاریاب سایت قرار داد بسته بودند تا در مقابل بازاریابی و بازدید از سایت‌هایی که کالاهای آنها به نمایش گذاشته شده بود، پول دریافت کنند.
به گفته وی در سال‌های اخیر کلاهبرداری به این شیوه در فضای مجازی کاهش چشمگیری داشته که علت آن هم آگاهی مردم است، اما همچنان این موضوع ادامه دارد.
برچسب ها: معافیت ، سی دی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۹ - ۱۳۸۹/۱۱/۱۸
0
0
قانون سربازی مال 100سال پیش است که بایدتغییر کند مثل تمام دنیا.
نظرات بینندگان