arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۷۷۱۳
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۳ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۲

فضانورد روس : سفرهای توریستی به فضا حقیقی می شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرگی والکوف ، فضا نورد روسی معتقد است : پرواز توریستی به فضا در آینده ای قابل پیش بینی می تواند به واقعیت تبدیل شود.

به گزارش انتخاب ؛ وی امروز در مصاحبه ای با خبرگزاری د-پ-آ بیان داشت : اگر سخن درباره سود کافی باشد در آینده ای نزدیک ما می توانیم در انتظار موجی از توریست ها باشیم و ممکن است در مدار نزدیک زمین هتلی ساخته شود که مهمانان هم بتوانند زمین را از آن مشاهده کنند. این فضانورد بعید نمی داند که پروازهای مسافرتی به ماه تصویب گردد. والکوف تاکید می کند که همه چیز ممکن است و همه اینها تنها به بازار مربوط می شود.

به عقیده وی توسعه فضا نوردی در مسیر مشابه با توسعه هوانوردی حرکت می کند. زمان های قدیم عبور از اقیانوس ها کار بزرگی محسوب می شد. امروز برای اینکار لازم نیست ملوان حرفه ای باشیم ، تنها کافی است توریست باشید. همه جا دولت ها بر روی تحقیقات فضایی سرمایه گذاری کرده اند و اکنون شرکت های خصوصی می توانند از این تکنولوژی ها استفاده کنند.

از نقطه نظر والکوف ، دیر یا زود ما می توانیم سفینه فضایی به اندازه کافی بزرگ بسازیم تا بتواند یک یا دو مسافر را به ایستگاه بین المللی فضایی ببرند. برای یک پرواز به ایستگاه بین المللی فضای آموزش های وقت گیر نیاز نیست. برای ماندن در ایستگاه فضایی طی یک تا دو روز باید بدانند که چطور با بی وزنی حرکت کنند ، چطور غذا بخورند ، به توالت بروند و چطور به لباس فضای عادت کنند.

نظرات بینندگان