arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۷۸۱۴
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۶ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۲

روایتی از مذاکرات ۱۷ سال پیش ولایتی برای آزادی زندانیان مصری

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ایسنا نوشت: دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: برخی حاکمان منطقه گمان می‌کنند پیروزی‌شان در گروی ارتباط با کشورهای خارجی و امتیاز دادن به بیگانگان است.

علی اکبر ولایتی در دیدار با تعدادی از وکلای دادگستری و اساتید دانشگاهی مصری که در دبیرخانه مجمع جهانی بیداری اسلامی برگزار شد، با بیان اینکه مصر فرهنگ غنی داشته و نقش اساسی در فرهنگ و تمدن عرب دارد، گفت: صرف‌نظر از برخی فراز و نشیب‌های سیاسی که ربطی به مردم این کشور ندارد باید بگویم ملت مصر بلوغی مشهود داشته است. امیدواریم همینطور که اندیشمندان مصری به عنوان سفرای دوستی به ایران سفر می‌کنند متقابلا فرهیختگان ایران نیز به این کشور رفته و از این طریق بین دو کشور تبادل فرهنگی صورت گیرد.
در بخش دیگری از این نشست نیز احمد احمدصبح یکی از اساتید دانشگاهی مصری با اشاره به زمانی که ولایتی به عنوان وزیر امورخارجه ایران در کنفرانس کشورهای اسلامی حضور یافت گفت: 17 سال پیش شما به مصر آمدید و با وساطتتان تعدادی از زندانیان آزاد شدند ولی ما 17 سال در زندان ماندیم تا امروز که با شما دیدار می‌کنیم احساس می‌کنیم ما صاحبخانه و شما میهمان هستید چرا که پذیرایی شایانی از ما کردید.

در ادامه ولایتی خاطر نشان کرد: همان مردمی که در مصر انقلاب کردند می‌توانند حکومتی قدرتمند را در کشورشان تشکیل دهند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران نیز با مشکلات بسیاری مواجه بود عنوان کرد: ملت ما با توکل به خدا، همت مردم و درایت رهبری نظام از این مشکلات عبور کرد و امروز جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری تاثیرگذار در منطقه و عرصه بین‌المللی شناخته می‌شود و این امر از سوی مخالفان و موافقان ما نیز عنوان شده است. البته نباید تصور کنیم بدون ادامه توکل به خدا و همت می‌شود امور کشور را پیش برد. همچنین مهمترین عامل سرپا ماندن کشور حمایت بی‌دریغ عامه مردم از جمهوری اسلامی بود.

وی اعتماد متقابل بین مردم و رهبری نظام را امری ثابت دانست و افزود: برخی حکومت‌های کشورهای منطقه گمان می‌کنند با دادن امتیاز به بیگانگان می‌توانند پیروز شوند ولی باید بدانند شاه و مبارک نیز همین اعتماد را به بیگانگان کردند ولی زمانی که تاریخ مصرفشان تمام شد آنها را کنار گذاشتند.

ولایتی در پایان گفت: کشورهای اسلامی و مسلمانان باید هوشیار باشند تا دشمنان اسلام نتوانند میان‌شان تفرقه‌افکنی کنند
نظرات بینندگان