arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۷۹۴۴
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۱ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۲

جواد لاریجانی: نق زدن درباره صلاحیت نامزدها نشانه توطئه است

نامزد انتخابات باید قانون اساسی را خوب بداند نه اینکه تفسیر خود را از آن داشته باشد؛ مملکت ما نیاز به منجی ندارد و وظیفه رئیس جمهور کاملا روشن است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فارس: محمدجواد لاریجانی تحلیلگر و نظریه پرداز سیاسی با تأکید بر اینکه انتخابات ناموس نظام است، استراتژی غرب در انتخابات ۹۲ را «کشاندن اغتشاشات به پیش از انتخابات» عنوان کرد.

برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شب گذشته شبکه دو سیما در آستانه یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور محمدجواد لاریجانی به بررسی چرایی مهم بودن انتخابات ۹۲ برای دوست و دشمن پرداخت.

در این برنامه، شگردهای امپراتوری رسانه‌ای ضد ایرانی برای فتنه‌انگیزی در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم و راه‌های تحقق حماسه سیاسی در جریان انتخابات نیز مورد بررسی قرار گرفت.

مهم‌ترین محورهای سخنان محمدجواد لاریجانی تحلیلگر و نظریه‌پرداز سیاسی به شرح ذیل است:

* انتخابات در جمهوری اسلامی مهم است؛ نظام ما بر ۳ رکن اساسی استوار است که حتی با رفراندوم هم قابل تغییر نیست: حکومت اسلامی، ولایت فقیه و رأی مردم. در عین حال هیچ‌کدام از اینها آنقدر مهم نیست که نیاز به حماسه داشته باشد.

* در انتخابات ۹۲ یک امر حیاتی مورد تهدید است و به همین دلیل ما نیازمند خلق حماسه هستیم.

* غرب به‌دنبال بر سرکار گذاشتن افراد سکولار با برچسب اسلامی در ایران است و این فعالیت از سال 76 به‌طور گسترده انجام شد و ماهیت اصلی آن در سال 88 خود را آشکار کرد که با تدبیر رهبری این فتنه خنثی شد و مردم حماسه‌‌آفرینی کردند.

* رهبری در جریان فتنه 88، جلوی یک کودتای تمام عیار ایستاد و آن را شکست داد و تمامی وجوه «ولایت فقیه» در فتنه 88 به مردم نشان داده شد. رهبر انقلاب مثل بقیه یک رأی دارد اما نقش مسئولیتش عظیم و فراگیر است؛ به‌طوریکه در دفع فتنه 88 این نقش عیان تر شد. نقش رهبری را با تعداد رأی نمی‌سنجند.

* ما در انتخابات 88 شاهد خیانت برخی نامزدها بودیم که منافع ملت را به خطر انداخت اما غرب بعد از خنثی شدن نقشه‌هایش نقشه‌های جدیدی دارد؛ استراتژی غرب برای انتخابات آتی، کشاندن اغتشاشات به پیش از انتخابات است.

* جمهوری اسلامی هم مبتنی بر اسلام هست و هم مبتنی بر دموکراسی که برای غرب بسیار خطرناک است و ما باید غبطه بخوریم که نتوانستیم مدل حکومت خود را به‌ خوبی به دنیا برسانیم.

* حماسه در سال جاری، حماسه‌ای حقیقی و مبتنی بر بصیرت، تدبیر و تعقل است.

* نق زدن درباره صلاحیت کاندیداها از الان، نشانه‌های برنامه‌های دشمن است؛ چرا که مقطع کنونی زمانی برای بحث درباره صلاحیت‌ها نیست و اینها نشانه توطئه دشمن است.

* مردم در انتخابات بیشتر از یک رأی دارند و باید با بصیرت وارد شوند.

* نامزد انتخابات باید قانون اساسی را خوب بداند نه اینکه تفسیر خود را از آن داشته باشد؛ مملکت ما نیاز به منجی ندارد و وظیفه رئیس جمهور کاملا روشن است.

* اگر ما متواضعانه پیش برویم و قدر ولی امر خود را که بسیار ارزشمند است بدانیم، حماسه بزرگی در انتخابات خلق می شود؛ حماسه درگیری با دشمن است و نه درگیری با خودی.

* افرادی که سخنان آنان بوی دعوا، نق زدن و حرف‌های غیر عقلایی می‌دهد، برای عرصه انتخابات ریاست جمهوری مناسب نیستند؛ این انتخابات برای انتخاب رئیس جمهور است نه انتخاب فیلسوف و یک نامزد انتخابات، باید درباره مسائل روز کشور برنامه داشته باشند.

* این از افتخارات نطام ماست که مشروعیت جهانی دارد؛ انتخابات آن رصد می شود، اما غرب در انتظار اینست که برنامه‌ها و توطئه‌هایشان چگونه پیش می رود اما آنان مجبورند بعد از انتخابات و در 6 ماه آتی رفتار خود با جمهوری اسلامی را تغییر دهند و یا حداقل در ظاهر رفتار خود تغییر ایجاد کنند.

* نقش رهبری در پاسداری از رأی مردم، مشارکت مردم و نقش ایشان در نطام دموکراسی دینی بسیار نقش اساسی است و نباید آن را با اینکه «رهبر تنها یک رأی دارد» تفسیر کرد؛ چرا که نقش ایشان بیش از داشتن یک رأی است.

* در این انتخابات قانون مبناست و هر گونه اظهارات و تفسیر شخصی از انتخابات، تردید ایجاد کردن در سلامت برگزاری انتخابات و ...، ایجاد تنش می کند و باعث دشمن شادی ما می شود.

* انتخابات ناموس نظام است؛ برخی درباره زمان انتخابات می خواستند تغییر ایجاد کنند که با مخالفت رهبری مواجه شدند و رهبری درباره اجرای انتخابات فرمودند همه چیز باید در چارچوب قانونی آن انجام شود.

* اگر صلاحیت کسی رد شد، وطن پرستی او ایجاب می کند که سکوت کرده و به تصمیم قانون تن در دهد و این می شود نقش آفرینی در حماسه سیاسی که اگر عکس این امر اتفاق بیافتد، دشمنان تلاش می کنند از آن برای نقشه‌های خود استفاده کنند.

* در انتخابات 92 باید مراقبت‌های ما قبل از انتخابات باشد و به رهنمودهای ولی فقیه دقت کنیم، درباره مراقبت‌های پس از انتخابات بر عهده مجریان قانون است که در سال 88 تجربه دیدند.

* منطقه امروز بسیار آماده است و مشروعیت نظام قابل اذعان و دموکراسی آن مورد اعتراف است و دشمنان ما باید یک گام به عقب بروند و موفقیت در انتخابات ایران دارای ارزش و بار امنیتی است و برای ما ایجاد امنیت بالاتر و حاشیه امن می کند و شاید اگر دشمن تلاش نمی کرد و تبلیغات نداشت این انتخابات به اهمیت کنونی نمی رسید.

* غرب بعد از سقوط شوروی استراتژی تعریف کردند که کلوپی از کشورهای غربی با رهبری آمریکا و حمایت مالی صهیونیست تشکیل شود و حکومتی جهانی ایجاد کنند.

* ما خواستار حکومت دموکراسی بر پایه اسلام است که مدلی ارزشی است؛ یک تجربه عظیمی آغاز شد. تشکیل نظام سیاسی مدنی بر پایه مردم سالاری دینی که توفیق جمهوری اسلامی و تهدیدی بزرگ برای جهانگشایی غربی است و تجربه ما برای جهان ارزشمند است؛ چرا که جلوی جهانگشایی غرب را می گیرد و تجربه ما دارای مبنای فکری است و اسلام بسیار قدرتمند و دینی زنده است و دلیل اسلام‌هراسی کنونی غرب هم، همین است.
نظرات بینندگان