arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۷۹۵۶
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۶ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۲

فرمانده سپاه: رئیس جمهور آینده باید کشور را از بحران‌های فعلی خارج كند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به گزارش ایلنا، سردار محمد علی جعفری در مراسم مربیان صالحین گفت: امسال سال حماسه سیاسی حماسه اقتصادی است و بسیجیان همیشه در صف اول انقلاب در خلق این دو حماسه نقش موثری داشته‌اند.

سردار جعفری افزود: جهش انقلاب و پیشرفت به خلق حماسه سیاسی و اقتصادی منجر خواهد شد و پایان سال جاری حتما حماسه رخ خواهد داد و رهبری فرمودند که ملت ایران فقط خودشان نیستند بلکه چشم‌های زیادی در دنیا نگاه‌شان متوجه ایران است.

سردار جعفری ادامه داد: ما کشوری هستیم که الگوی بسیاری از مردم دنیا هستیم و قدرت‌های جهان همیشه می‌خواهند به این موضوع لطمه وارد کنند.

سردار جعفری گفت: ما باید بنا به فرموده رهبری نگاه واقع بینانه به عملکرد‌ها داشته باشیم و از آنجایی که برخی از مردم با نگاه ضعف به کشور نگاه می‌کنند اعتقاد دارم که ما یک ملت سربلند هستیم.

فرمانده کل سپاه با اشاره به نقاط ضعف و قدرت کشور گفت: ما باید نقاط ضعف و قوت را در بررسی عملکرد‌ها ببینیم.حفظ انقلاب و نگهداری از دستاوردهای آن رسالت اصلی ما است محقق کردن رهنمودهای مقام معظم رهبری نیز از وظایف سپاه است.

وی ادامه داد: تصور می‌کنم این امر کمتر تحقق یافته است و ما به کار‌ها و دغدغه‌های دیگری توجه کردیم اما نسبت به ماموریت اصلی خود غافل شدیم.

سردار جعفری اضافه کرد: رهبری در سخنرانی اخیر بر دشمنی دشمنان نظام تاکید کردند و گفتند دشمن نمی‌خواهد بگذارد که ما پیشرفت کنیم و ما باید براساس رهنمودهای رهبری تلاش کنیم تا پیشرفت محقق شود.

سردار جعفری اضافه کرد: ‌در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی باید بسیجیان تلاش بیشتری کنند و آنچه مهم است این است که برمبنای قانون عمل شود.

فرمانده کل سپاه با اشاره به قانونمندی بسیج گفت: بسیج یک نهاد قانون محور است و همواره براساس قانون عمل می‌کند.

وی ادامه داد: انتخابات پیش رو بسیار مهم است و همواره در انتخابات ملت ما حماسه آفریده است.

سردار جعفری گفت: انتخابات در کشور ما آزاد‌ترین انتخابات در دنیا است و درکشور ما حزب و گروه تعیین کننده نیست.

فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح کرد: معتقدم ایران تنها کشوری است که رئیس جمهورش با آراء مستقیم مردم انتخاب می‌شود. شاید در مقاطعی انتخابات ریاست جمهوری تا قبل از سال ۸۴ به یک یا دو کاندیدا مربوط بود ولی از سال 84 به این طرف انتخابات بدون چارچوب احزاب و جریان سیاسی انجام می شود. البته تکثر کاندیداها هم به خاطر همین وضعیت است.

وی با اشاره به احتمال تعدد کاندیدا‌ها در انتخابات پیش رو گفت: آنچه برای ما و مردم مهم است این است که انتخاب اصلح صورت گیرد و اخلاق اسلامی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

جعفری گفت: باید برای حضور گسترده تر مردم در پای صندوق های رای و ایجاد شور انتخاباتی برنامه داشته باشیم و این مهمترین وظیفه ای است که فرماندهان بسیج بر عهده دارند.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه انتخاب اصلح بسیار مهم است تصریح کرد: حماسه سیاسی که حضرت آقا انتظار دارند این است که انتخاب درست و صحیح برای دولت آینده صورت بگیرد تا رئیس دولت آینده بتواند کشور را از بحران‌های مختلفی که عمدتاً توسط دشمنان و نیز برخی بخاطر سوء مدیریت ها پیش می آید خارج کند.

سردار جعفری ادامه داد: نقش بسیج برادران و خواهران در این قشر در ایجاد اعتماد و اطمینان بسیار مهم و تعیین کننده است و رسیدن شما به فرد اصلح نکته بسیار مهمی است.

وی با اشاره به این مطلب که بسیج و سپاه مدعی کمک برای پیشرفت هستند اظهار داشت: بسیج و سپاه باید در مقاطع مختلف از جمله انتخابات نقش ایفا کند و آنگونه که رهبر انقلاب مراحل انقلاب اسلامی را ترسیم کرده‌اند زمینه دستیبابی به آن فراهم شود.

سردار جعفری گفت: مقام معظم رهبری در اواخر سال گذشته معیار مهمی را برای رئیس دولت آینده ترسیم کردند و آن کارآمدی و توان اجرایی برای حل مسایل و مشکلات کشور است.

وی افزود: ما در سخت ترین شرایط قرار داریم، تحریم نفتی و تحریم بانکی اثرات مخرب خود را بر روی اقتصاد گذاشته است و باعث ایجاد تورم و گرانی شده لذا دولت آینده باید قادر باشد با مدیریت بحران و تجربه مدیریت در شرایط بحرانی کشور را از این وضعیت خارج کند.

فرمانده كل سپاه تصریح كرد:دولت آینده باید به فکر حل مشکلات معیشتی مردم باشد و مسایل اجرایی را حل کند.

فرمانده سپاه با اشاره به اهمیت طرح صالحین گفت: بسیج باید متناسب با ظرفیت خود در مقاطع مختلف حرکت کند و طرح صالحین از جمله طرح‌هایی است که جزء دغدغه‌های اصلی رهبری است. رهبری همواره بر تداوم حرکت‌های این چنینی تاکید داشتند.

سردار جعفری ادامه داد: ضرورت اهمیت به طرح صالحین در مقاطع حساس احساس می‌شود و باید در مسیر پیشرفت کشور حرکت‌ها انجام شود.

سردار جعفری با اشاره به جنگ نرم گفت: ما همواره آماده مقابله با جنگ نرم هستیم و بسیج برای دفاع از نظام همواره در صحنه حضور خواهد داشت.
نظرات بینندگان