arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۸۰۹۱
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۸ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۲

جزئیات تک‌نرخی شدن مکالمه تلفن همراه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از تصویب دستورالعملی در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات خبر داد که براساس آن از این پس نرخ پایه مکالمات تلفن همراه تمامی اپراتورهای موبایل در کشور یکسان شده و براین اساس پیش بینی می شود با ایجاد شرایط رقابتی، نرخ مکالمات موبایل کاهش یابد.

حسن رضوانی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه این دستورالعمل هفته آینده به اپراتورهای موبایل کشور ابلاغ می شود، اظهار داشت: اپراتورهای تلفن همراه می توانند تا 20 درصد بیش از مبلغ تعیین شده در نرخ پایه مکالمات، با یکدیگر رقابت کرده و از مشترکان خود هزینه دریافت کنند.

وی یکسان سازی نرخ پایه مکالمات موبایل را ایجاد زمینه رقابتی برای اپراتورهای اول دوم و سوم عنوان کرد و گفت: نرخ پایه مکالمات برای مکالمات درون شبکه ای اپراتورهای تلفن همراه درنظر گرفته شده است و به طور قطع این مبلغ تعیین شده بر روی نرخ اتصال متقابل مکالمات بین اپراتورها نیز تاثیر خواهد گذاشت.

رضوانی تصریح کرد که در دستورالعمل جدید درنظر گرفته شده، هزینه جابجایی مکالمات در شبکه اپراتور همراه اول حذف شده و از این پس مکالمات مشترکان این اپراتور در تمامی نقاط کشور یکسان بوده و این اپراتور دیگر هزینه ای از مشترکان خود بابت جابجایی دریافت نمی کند از این رو این دستورالعمل به نفع مشترکان همراه اول خواهد بود.

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تاکید کرد که هزینه مکالمه با سیم کارتهای اپراتورهای دوم و سوم براساس پروانه درنظر گرفته شده برای این اپراتورها، از ابتدا یکسان - فلت - بوده و این اپراتورها مبلغی بابت جابجایی مکالمه از مشترکان خود دریافت نمی کردند.

وی با بیان اینکه تصویب نرخ یکسان برای مکالمات موبایل به ازای هر دقیقه مکالمه خواهد بود، افزود: این نرخ به طور قطع در هزینه کل مکالمات تلفن همراه مشترکان تاثیر گذاشته و پیش بینی می شود حتی نسبت به گذشته هزینه کمتری برای مشترکان موبایل به همراه خواهد داشت.
نظرات بینندگان