arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۸۱
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۱ - ۱۷ بهمن ۱۳۸۹

مطهری: سرپرست کردن بهبهانی، دهی کجی احمدی نژاد به مجلس است

علی مطهری اگرچه منعی برای سرپرستی بهبهانی بر وزارت راه نمی​دید اما آن را یک نوع دهن کجی به مجلس و نمایندگان ملت خواند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
علی مطهری اگرچه منعی برای سرپرستی بهبهانی بر وزارت راه نمی​دید اما آن را یک نوع دهن کجی به مجلس و نمایندگان ملت خواند.

این نماینده تهران در گفت​وگو با خبرآنلاین، در پاسخ به سوالی که به سخنان روز گذشته رئیس​جمهور مبنی بر اینکه «مجلس روز اول دهه فجر هدیه​ای داد و یکی از بهترین وزرای دولت را گرفت» اشاره داشت، گفت: این هدیه را خود آقای احمدی​نژاد به ملت دادند، چون اگر آقای بهبهانی را از آمدن به مجلس و پاسخ به انتقادات منع نمی​کردند استیضاح رای نمی​آورد و آقای بهبهانی همچنان وزیر بود. به نظر من آقای بهبهانی مانند مرحوم کردان قربانی تصمیمات آقای احمدی​نژاد شد.

وی همچنین در واکنش به اینکه احمدی​نژاد، استیضاح وزیر راه در مجلس را غیرقانونی خوانده بود، افزود: حتی اگر ایشان برداشت هیات رئیسه مجلس از آئین​نامه داخلی را قبول نداشته باشند، تعداد امضاها هیچ گاه کمتر از 10 تا نشد و توضیح آقای حسینی صدر نماینده خوی نیز هرگونه تردیدی را برطرف کرد. بنابراین استیضاح قانونی بوده است.

از آنجا که شنیده شده رئیس​جمهور قصد دارند بهبهانی را به عنوان سرپرست وزارت راه معرفی کنند، نظر مطهری در این خصوص نیز پرسیده شد که در پاسخ به آن گفت: فکر نمی​کنم این​کار منع قانونی داشته باشد. ولی یک نوع دهن کجی به مجلس و نمایندگان ملت است.

مطهری در خصوص تصمیم رئیس​جمهور به ادغام وزارت راه در وزراتخانه​های زیربنایی نیز گفت: این کار اگر بر اساس کار کارشناسی باشد خوب است اما اگر واکنشی در مقابل عمل مجلس باشد طبعا بر خلاف مصالح مردم است و پسندیده نیست.

نظرات بینندگان